به گزارش ایرنا، ایمان زارعی یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: پایگاه های یاد شده صبح ها از ساعت 9 صبح تا 13 ظهر طبق گذشته خدمات رسانی می کنند و عصرها پایگاه بندرعباس حدفاصل چهار راه مرادی و فلکه برق و کانکس انتقال خون امامزاده سیدمظفر(ع) از ساعت 18 تا 22، مرکز خونگیری قشم از ساعت 20 تا 23، پایگاه بندرلنگه از ساعت 20 و30 دقیقه تا 23 و 30 دقیقه و پایگاه میناب از ساعت 20 و 30 تا 23 و 30 دقیقه در ماه رمضان فعال هستند.
وی بیان داشت: برای اهدای خون همراه داشتن کارت ملی به هنگام اهدای خون الزامی است و سن داوطلبان باید 18 تا 60 سال و وزن بالای 50 کیلوگرم باشد.
مدیرکل انتقال خون هرمزگان، از روزه داران خواست که خون دهی را به شب های قدر موکول نکنند.
زارعی اضافه کرد: برخی به تصور اینکه اهدای خون، روزه را باطل می کند و یا احتمال ضعف و بی حالی برایشان وجود دارد، از این امر استقبال کمتری می کنند اما با استناد به فتوای مراجع دینی، اهدای خون موجب باطل شدن روزه نمی شود بلکه به عنوان واجب کفایی نیز از آن یاد می شود.
وی از روزه داران خواست برای جلوگیری از ضعف و بی حالی، در فاصله افطار تا سحر (روز قبل از اهدای خون و پس از اهدا)، مایعات بویژه نوشیدنی های شیرین میل نمایند و در صورت امکان نیز در ساعات اولیه صبح یا یک ساعت پس از صرف افطار به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.
2هزار و 400 بیمار خاص شامل بیماران تالاسمی، سرطانی، دیالیزی و هموفیلی در استان هرمزگان نیازمند اهدای خون هستند.
7195/6048
خبرنگار:رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.