به گزارش ایرنا، سید پرویز محبی یکشنبه در دیدار با مدیرکل بازسازی ذخایر سازمان شیلات ایران افزود: هم اکنون تولید لاور با صید بیش از 400 میگوی مولد از دریا آغاز شده و تاکنون شیلات هرمزگان اقدامات خوبی در این راستا انجام داده است.
وی با بیان اینکه وزن این لاورها برای رهاسازی حدود یک گرم است، گفت: در هفته آینده لاروهای تولید شده به استخرهای خاکی منتقل می شوند تا پس از حدود دوره یک ماه پرورش و رسیدن به وزن یک گرم ، عملیات رهاسازی آن ها به دریا در راستای بازسازی ذخایر صورت پذیرد.
مدیرکل شیلات هرمزگان اظهارامیدواری کرد با اقدامات انجام شده امسال بتوانیم حدود 40 میلیون قطعه بچه میگو برای بازسازی ذخایر این گونه در دریا رها کنیم که این مهم می تواند نقش بسزایی در ترمیم ذخایر این آبزی در آبهای استان داشته باشد.
محبی اضافه کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در آب‌های استان، تقویت یگان حفاظت منابع و آبزیان شیلات هرمزگان، کاهش صید غیرمجاز و مهار صید بی‌رویه از برنامه‌های مهم شیلات هرمزگان به‌ منظور ترمیم ذخایر آبزیان است.
وی یادآورشد: بچه میگوهای پرورشی تولید شده از گونه موزی بوده است.
محبی با اشاره به اینکه بچه میگو های پرورشی تولیده شده از گونه موزی بوده است تصریح کرد:
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد، 22 بندر صیادی و یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.