به گزارش خبرنگار ایرنا،علی کریمی چهارشنبه با اشاره به آغاز تولید بچه میگو در هرمزگان از اسفندماه پارسال، بیان داشت: در این بخش 11 سایت تکثیر و پروش میگو استان در شهرستان های جاسک،سیریک،میناب،قشم و بندرلنگه فعالیت دارند.
وی با اشاره به تولید افزون بر 500 میلیون قطعه بچه میگو در هرمزگان در مدت مذکور، تصریح کرد: پیش بینی می شود در سال جاری افزون بر12 هزار تن میگوی پرورشی از سطح مزارع استان برداشت شود.
کریمی خاطرنشان کرد: استان هرمزگان سال گذشته نیز با تولید بیش از10 هزار تن میگو پرورشی رکود دار این صنعت در کشور بوده است.
معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان گفت: نخستین میگوی تولیدی استان، از اول تیرماه امسال آماده عرضه به بازار مصرف داخلی و صادرات می شود .
فصل ذخیره سازی بچه میگو در هرمزگان از آخر اسفند ماه سال 95 آغاز شده و تا پایان مرداد 96 ادامه دارد.
هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان های بندرلنگه، سیریک، جاسک، قشم، میناب، پارسیان و بندرعباس دارد.
میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال 88 به صورت آزمایشی در 20 هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده است.
کاهش هزینه های غذایی، ضریب رشد و بازماندگی بالا، مقاوم بودن به بیماری ها و داشتن دوره رشد کمتر از ویژگی های میگوی وانامی است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد، 22 بندر صیادی و یکهزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.