به گزارش خبرنگار ایرنا، جاسم جادری سه شنبه در دومین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان هرمزگان بیان داشت: باید برنامه ریزی و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد تا مردم به جای کالای خارجی، از کالای داخلی استفاده کنند.
وی ادامه داد:هرچند دولت تدبیر و امید در سال‌های اخیر تلاش‌های زیادی برای کنترل ورود کالای قاچاق به کشور کرده و این امر منجر به کاهش چشمگیر ورود کالای قاچاق به ایران شده ، اما برای شکوفایی اقتصاد ملی نیازمند تحریم کالاهای قاچاق و نخریدن آنها از سوی مردم هستیم.
جادری اضافه کرد: دولت یازدهم با درک شرایط موجود و برخی نابسامانی‌های اقتصادی در کشور سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی خود را برای رونق بخشی و بهبود فضای کسب‌ و کار با بهره‌گیری از توان ‌بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی معطوف کرده اما عزم مردم برای رونق تولید کالای داخلی ضروری است.
وی با تاکید بر اینکه باید علت های قاچاق را ریشه یابی کنیم، افزود: مشکلات معیشتی و بیکاری از جمله دلایل بروز قاچاق است.
استاندار هرمزگان ادامه داد: مشکلاتی از قبیل تحریم، ناامنی در کشورهای اطراف و نبود تجهیزات کافی در گمرکات نیز ازدیگر دلایل قاچاق محسوب می شود.
جادری با بیان اینکه اقدامات خوبی در عرصه مبارزه با قاچاق صورت گرفته اما باید برای به صفر رساندن آن تلاش کنیم، گفت: طی چهار سال اخیر 50 درصد از میزان قاچاق در کشور کاهش یافته است.
وی خاطرنشان کرد: براساس سیاست گذاری در دولت یازدهم قرار بود، سالانه 10 درصد از میزان قاچاق کاسته شود و امروز پس از چهار سال، 50 درصد از میزان قاچاق در کشور کاهش یافته که 10 درصد بیش از رقم مقرر شده است.
استاندار هرمزگان اظهار کرد: میزان قاچاق کالا و ارز از 25 میلیارد دلار در سال 92 به 12 میلیارد دلار در سال جاری کاهش یافته که نشان از تلاش دسته جمعی دستگاه های مختلف در راستای مبارزه با قاچاق است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.