به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالکریم قائدی دوشنبه در نشست با مدیرعامل ایزوایکو بیان داشت: ارتباط دانشگاه و صنعت فرایندی است که در طول زمان شکل می‌گیرد و بزرگترین سرمایه‌های یک بنگاه اقتصادی، منابع انسانی و کار آفرینان هستند.
قائدی ارتباط صنعت و دانشگاه را لازمه توسعه و رونق اقتصادی عنوان و بر استفاده از ظرفیتهای موجود برای افزایش این ارتباط تاکید کرد.
وی با اشاره به لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها برای توسعه صنعتی گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت فرصتی برای تولید علم و سرمایه است که باید از آن استفاده کافی کرد.
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو) نیز در این نشست با اشاره به ضرورت افزایش ارتباط صنعت و دانشگاه گفت: نگاه صنایع کشتی‌سازی به دانشگاه‌ها نگاه راهبردی است.
حمید رضائیان اصل بیان داشت: هیات علمی دانشگاه ها می‌توانند با بازدید از کارگاه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی به صنایع کشتی‌سازی کمک کنند.
وی ضمن بیان ویژگی‌های منحصربفردصنعت کشتی‌سازی در جهان و توانایی‌های کشورمان در این زمینه، عنوان کرد: اقداماتی که در سال‌های اخیر در زمینه ساخت کشتی و سکوهای گازی و تعمیرات شناورها در کلاس‌های مختلف صورت گرفته در منطقه کم نظیر است و ایران همکاری علمی با شرکت‌های مطرح و بزرگ کشتی‌سازی در جهان دارد.
مدیرعامل ایزوایکو ادامه داد: همکاری میان ایزوایکو و مراکز علمی و دانشگاهی استان هرمزگان برای بومی‌سازی هر چه بیشتر دانش ساخت و تعمیرات کشتی و سکوهای گازی از جمله نیازهای مهم این بخش است که باید با همکاری دانشگاه‌ها توسعه یابد.
با داشتن قـریب به سه هـزارکیلومترمرز آبی درکشور وبا توجه به توسعه، بهره برداری، گسترش حمل ونقل مواد نفتی و افزایش تردد واحـدهای شنـاوردرمنطقه استـراتژیک خلیـج فـارس ودریـای عمان، شـرکت مجتمـع کشتی سـازی و صنـایع فراساحل ایران (ایـزوایکو) در سال52 با طراحی شرکت آلمانی (بلوم اندفوس) به منظور جذب بخش بزرگی از بازار تعمیرات و ساخت شناور در37 کیلومتری غرب بندرعباس احداث شد.
افزون بر پنج هزار نفر در مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران با بیش از 30سال سابقه فعالیت که هم اکنون درقالب'منطقه ویژه اقتصادی کشتی سازی خلیج فارس' اداره می شود مشغول به کارهستند.
مجتمع کشتی سازی ایزوایکو با شش زیرمجموعه که به صورت هلدینگ مرکزی اداره می شوند در زمینه ساخت و تعمیرانواع شناورهای کوچک، متوسط و بزرگ؛ سازه های دریایی شامل سکوهای گازی و نفتی، تعمیرشناورهای داخلی وخارجی و همچنین ساخت و تعمیر سکوهای حفاری نفتی فعالیت دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.