صالح دریانورد روز سه شنبه در مصاحبه اختصاصی باخبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت با فعالیت کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید نزدیک به 950 میلیارد تومان تسهیلات به این واحدها پرداخت شده است.
وی افزود: این فعالیت ها سبب شد تا رتبه چهارم کشوری اجرای مصوبات در سال گذشته به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان اختصاص یابد.
دریانورد با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی بعنوان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بیان داشت: پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی راکد و نیمه تعطیل در اولویت کاری مدیران دستگاههای اجرایی هرمزگان با محوریت این کارگروه قرار دارد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان با تاکید برمصمم بودن دولت تدبیر و امید برای از میان برداشتن موانع تولید ابراز داشت: در سالهای گذشته شماری از واحدهای مستقر درشهرک های صنعتی هرمزگان به دلیل نبود سرمایه درگردش، نیمه کاره بود و حتی نداشتن مواد اولیه و اعتبار لازم برای بهسازی ماشین آلات به صورت راکد درآمده بودند که طی یک و نیم سال گذشته دهها واحد آن به چرخه تولید بازگشته اند.
در اطلاعات منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت آمده است: درابتدای فعالیت دولت یازدهم افزون بر12 هزار واحد صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل در کشور وجود داشت که این تعداد هم اکنون به کمتر از 6 هزار و 900 واحد کاهش یافته است.
با تدبیر دولت یازدهم به خصوص فعالیت کارگروه های رفع موانع تولید دراستانها بازگشت مجدد صدها واحد صنعتی مستقر درشهرک های صنعتی کشوربه چرخه تولید باعث ایجاد 132 هزار شغل شد.
دراستان هرمزگان نیزطی مدت یادشده با عملی شدن مصوبات کارگروه رفع موانع تولید از توقف فعالیت و تعطیلی کامل نزدیک به 100واحد تولیدی کوچک و متوسط و همچنین از تملک واحدهای بدهکار از سوی بانکها جلوگیری شد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان درادامه از توسعه دریامحور با رویکرد عمران سواحل مکران (چابهار تا سواحل سیریک و میناب) بعنوان یکی ازمهم ترین گام های دولت تدبیروامید در راستای فرامین رهبرفرزانه انقلاب اسلامی نام برد که با تصویب 'سازمان توسعه سواحل مکران' درقالب برنامه ششم توسعه ازسوی مجلس شورای اسلامی عملیاتی شد.
دریانورد از آغاز عملیات اجرایی و ساخت نخستین شهرک صنایع دریایی کشور با محوریت منطقه ویژه کشتی سازی دربندرعباس بعنوان یکی دیگر از گامهای اصولی و دستاوردهای مهم دولت دکتر روحانی نام برد که با تکمیل آن چندهزارشغل پویا و دائم برای دانش آموخته های دانشگاههای صنعتی و همچنین مراکز آموزش فنی و حرفه ای ایجاد می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه هرمزگان خاطرنشان ساخت: در شهرک صنایع دریایی درحال احداث کشور در35کیلومتری غرب شهربندرعباس درمجاورت کشتی سازی خلیج فارس و صنایع فراساحل (ایزوایکو) با ایجاد دهها واحد کوچک و بزرگ صنعتی از سوی بخش خصوصی با استفاده از کمک های تسهیلاتی ارزی و ریالی دولت بسیاری از کالاها و تجهیزات مورد نیاز شرکت های کشتی سازی و صنایع فراساحل دراین شهرک بوسیله متخصصان داخلی تولید و عرضه خواهد شد.
6149/6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.