به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام احمد پهلوانی سه شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: این طرح یک روزه 29 شعبان( شب اول ماه مبارک رمضان) و با حضور عموم مردم به ویژه چهره های قرآنی در سطح مساجد به ویژه مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.
وی بهره گیری مناسب و کافی از فضای قرآنی ماه مبارک رمضان در مساجد برای احیاء و تقویت برنامه های قرآنی، توجه بیش از پیش به برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در کانون های مساجد را از اهداف اجرای این طرح برشمرد.
این مقام مسئول گفت: در طرح ربیع القرآن، متولیان مساجد به ویژه ائمه جماعات و مدیران قرآنی مساجد تلاش خود را برای تبیین اهمیت امر قرآن شناسی و ضرورت برنامه ریزی و اجرای برنامه های قرآنی در مساجد اختصاص داده و با دعوت ازهمه مردم ضرورت حضور در مساجد و شرکت در برنامه های قرآنی برای آنان تبیین می شود.
وی تصریح کرد: تلاوت قرآن، جزء خوانی، اجرای تواشیح، تشویق و معرفی روزه اولی ها، تکریم نخبگان علمی، چهره های موفق قرآنی، ائمه جماعات مجری تفسیر، قاریان تلاوت نور،سفره کریمانه افطار ساده، سفره کریمانه از جمله برنامه های این طرح است.
حجت الاسلام پهلوانی خاطرنشان کرد: سخنرانی امام جماعت حول محور تبیین اهمیت قرآن شناسی و جایگاه مسجد در اجرای برنامه های قرآنی، ضرورت و اهمیت توجه بیشتر مردم به قرآن و مفاهیم قرآنی، معرفی و تببین برنامه های قرآنی کانون های مساجد در ایام ماه مبارک و تبیین بحث خیران و نذر قرآنی برای حمایت از فعالیت های قرآنی مساجد از جمله دیگر برنامه های طرح مذکور است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.