معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هرمزگان از آغاز مرمت قلعه فین در بندرعباس با اعتبار 1 میلیارد ریال خبر داد.

اشکان مختاری در گفت و گو با خبرنگار ایلنا، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: قدمت قلعه فین را می‌توان به قرون میانه اسلامی نسبت داد و به‌ احتمال فراوان قلعه مذکور در زمان ساخت جنبه نظامی داشته ‌است.

مختاری با بیان اینکه اعتبار مرمت این قلعه بالغ‌ بر یک میلیارد ریال است، خاطرنشان کرد: در این دوره عملیات باستان‌شناسی و مرمت هر دو همزمان انجام می‌شوند.
 
وی گفت: قلعه فین بر روی صخره‌ای بلند و مشرف به راه‌های ارتباطی واقع در بخش فین شهرستان بندرعباس از نقاط گردشگری و دیدنی استان هرمزگان است. این قلعه بر روی تپه‌ای مرتفع قرار دارد و قدمت آن را از روی سفال‌های بدست آمده به قرون میانه اسلامی بازمی گردد.

معاون اداره کل میزاث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان تصریح کرد: قلعه مذکور احتمالاً در زمان ساخت جنبه نظامی داشته‌ است و درتاریخ 81/12/12 و به شماره 727 به ثبت آثار ملی ایران رسیده و حسینیه کربلایی ابوتراب و مسجد آن، قبرستانی متروک و قدیمی و آثار چندین خانه قدیمی در اطراف قلعه دیده می‌شود.

مختاری عنوان کرد: مصالحی که برای مرمت و بازسازی قلعه بکار می‌رود سنگ، گچ و خشت است و تا اواسط تیرماه سال جاری فاز اول این پروژه به پایان می رسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.