کَرم گودرزی دوشنبه دراین خصوص به ایرنا اظهارداشت: راه اندازی خط لوله 36 اینچ زاهدان وگازرسانی به آن شهرستان و راه اندازی خط لوله 30 اینچ غرب بندرعباس جزء برنامه های شاخص شرکت ملی گاز ایران در سال گذشته بوده که با همکاری کارکنان وسیع ترین منطقه عملیاتی انتقال گاز کشور محقق شد.
وی ادامه داد: درسال 95 گازرسانی به شهرهای بست قلات، قشم، معدونیه، بم، زاهدان و همچنین صنایع مهم شامل، شرکت نفت ستاره خلیج فارس ، نیروگاه سمنگان، سیرجان، نیروگاه بخار ایرانشهر، CNG درگهان، فولاد صبا، شهرک صنعتی بندرعباس انجام شد.
مدیر منطقه 6 عملیات انتقال گاز کشور اضافه کرد: همچنین تعمیرات به موقع اورهال یک دستگاه توربین و انتقال توربین دوم جهت تعمیرات به سازنده، تعمیر یک دستگاه توربین در محل با حداقل هزینه، نصب و راه اندازی توربین 6 مگاواتی بجای 8 مگاواتی و صرفه جویی قابل توجه، اورهال کمپرسور گاز را از جمله اقدام های تاسیسات تقویت فشار گاز در سال گذشته است.
گودرزی به تزریق گاز 285 کیلومتر خط لوله اشاره کرد و تغییر کلاس 2 هزار و 700 متر از خطوط لوله و هفت مورد تحویل و تحول موقت و دائم خطوط لوله در استان های کرمان، هرمزگان و یزد را از دیگر اقدامات مهم دانست.
وی ابراز داشت: 440 کیلومتر پیگرانی هوشمند خط لوله 24 اینچ سرخون و رفنسجان و یک هزار و 700 کیلومتر پیگرانی تمییز کننده و عملیات نشت یابی 3 هزار و ٢٣٠ کیلومتر و تعویض پوشش 23 هزار و 800 متر مربع خطوط انتقال منطقه انجام شده است.
گودرزی با بیان این که استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشهایی از استان یزد، تحت پوشش این منطقه قرار دارند، یادآور شد: منطقه ٦ عملیات انتقال گاز با بهره گیری از سه تاسیسات تقویت فشار و 5 مرکز بهره برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال پایدار، مطمئن و ایمن گاز را در استانهای یاد شده بر عهده دارد.
وسعت جغرافیایی منطقه شش عملیات انتقال گاز ایران بیش از 27 درصد از پهنه خاکی کشور است و شامل استانهای هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخشهایی از استان یزد می باشد.
3219/6048
خبرنگار:عزت الله معمار باشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.