محمدرضا حاتمی پنجشنبه در این خصوص به خبرنگاران اظهار داشت: این میزان نقدینگی و مطالبه مربوط به 15 بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان است.
وی ادامه داد: این به معنی پرداخت تسهیلات به میزان نقدینگی مردم در این 15 بانک است و مردم هرمزگان غیر از این میزان نقدینگی دارای منابع دیگری هم هستند.
دبیرکمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه میزان مطالبه های بانک ها از مردم و نقدینگی هرمزگان یکسان بوده اگر هرمزگانی ها تمام تسهیلات خود را به آنها بپردازند چیزی برای گذران زندگی خواهند داشت یا خیر گفت: میزان نقدینگی مردم در بانک ها با منابعی که در اختیار مردم قرار دارد متفاوت است.
حاتمی اشاره کرد: معمولا مردم به غیر از این منابع دارای منابع دیگری هستند که در بانک ها قرار ندارد و نمی توان نتیجه گرفت با بازپرداخت مطالبات بانک ها منابع مالی در اختیار آنان باقی نمی ماند.
وی خاطر نشان کرد: این را باید در نظر گرفت که نوع تسهیلات و زمان بازپرداخت مطالبات تسهیلات اعطاء شده به مردم متفاوت و بر اساس قراردادهای مختلف قانون بانکداری اسلامی تعیین است.
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های هرمزگان اشاره کرد: گاهی میزان تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک ها بسیار بیشتر از منابعی است که در اختیار دارند که این به معنی تامین آن از منابع دیگر همچون استقراض از بانکک مرکزی است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.