به گزارش ایرنا،موسی جاودان سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: انتظارمی رود مدیران ارشد استان و ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی برای تربیت نیروی انسانی ماهر و مورد نیاز جامعه که باعث ایجاد اشتغال و رونق تولید می شود تلاش کنند.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان خاطرنشان کرد: با وجود فارغ التحصیلی 41 نفر در یک دوره و پذیرش 79 دانشجو در رشته های جوشکاری، تعمیرات آسانسور و پله برقی که نیاز جدی استان است،این مرکز تعطیل شده است.
وی با اشاره به تاثیر مستقیم توسعه واحدها و رشته های دانشگاهی کاربردی بر تقویت تولید و کارآفرینی و اشتغال خاطرنشان کرد: در هرمزگان با وجود استقرار صنایع متعدد نه تنها توجهی به توسعه رشته های علمی کاربردی نمی شود بلکه شاهد تعطیلی یکی از پس از دیگری واحدهای دانشگاهی موجود هستیم.
وی ادامه داد: اگر توان مدیریتی برای پیگیری و اداره این واحدهای دانشگاهی نیست باید زمینه ای فراهم شود که از سایر مجموعه های اداری و سازمانی افرادی با دانش لازم مامور شوند تا بتوانیم این مراکزعلمی را که بازار کار لازم و متقاضی تحصیل دارند، دایر کنیم.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی هرمزگان همچنین گفت: از اولین دوره فعالیت این دانشگاه در هرمزگان تاکنون 20 هزار نفر فارغ التحصیل شده اند که 76 درصد آنان جذب بازار کار شده و شاغل هستند که نشان دهنده تفاوت مراکز علمی کاربردی با سایر مراکز آموزش عالیست که فارغ التحصیلان آنها برای ورود به بازار کار دچار مشکل هستند.
به گفته جاودان : در سالهای اخیر روند پذیرش دانشجو در مراکز دانشگاهی علمی کاربردی سیر نزولی داشته و هم اکنون 9 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند.
وی در پایان گفت: هم اکنون از سه هزار رشته دانشگاه علمی کاربردی کشور، 224 رشته در 20 مرکز آموزشی استان هرمزگان شامل 137 رشته کاردانی و 87 رشته کارشناسی در بخش های صنعتی با 37 درصد، فرهنگ و هنر با 14درصد، کشاورزی با 3 و خدمات با 46 درصد فعال است.
2094
خبرنگار:هومن محمدکرمی**انتشار:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.