به گزارش دوشنبه خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری در نشست قضایی با رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌های حوزه‌های قضایی هرمزگان، اظهار داشت: به منظور بستر سازی برای تحقق اقتصادی پویا و متکی بر تولید ملی؛ باید فضای اقتصادی کشور را برای قاچاقچیان نا امن کرد.
وی بیان داشت: دستگاه قضایی هرمزگان به منظور اجرای دقیق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اتخاذ تمهیداتی، چون رسیدگی خارج از نوبت و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های قاچاق و مفاسد اقتصادی، با قاطعیت، جدیت و بدون اغماض به مبارزه بی امان خود با این پدیده شوم ادامه خواهد داد.
حجت الاسلام اکبری مبارزه نظام‌مند و پایدار با مظاهر فساد به ویژه در عرصه اقتصاد کشور را ضرورتی اجتناب ناپذیر در جهت ارتقاء عملکرد دستگاه قضایی عنوان کرد.
وی یادآور شد: بطور قطع یکی از مهمترین وظایف قوه‌قضائیه؛ مبارزه قاطع و مستمر با مفاسد اقتصادی، مالی و اداری است.
این مقام مسئول گفت: بی تردید التزام به استفاده از سازو کارهای مناسب، تقویت اهرم‌های نظارتی، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع، مبارزه مستمر با قاچاق کالا و ارز، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی درون سازمانی و برون سازمانی و احیای حس مسئولیت‌پذیری می‌تواند در راستای تحقق این امر موثر باشد..
حجت الاسلام اکبری با اشاره به موضوع مهم انتخابات بر لزوم حفظ بی طرفی قضات و مجموعه دادگستری استان در این عرصه تاکید کرد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:دستگاه قضایی در پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی، سریع و قاطع عمل خواهد کرد و در جریان رسیدگی تابع جریان‌های سیاسی نخواهد بود.
وی بیان داشت: به منظور پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی وتأمین سلامت فضای مجازی در ایام انتخابات، کارگروه پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی استان هرمزگان تشکیل شده است.
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان تصریح کرد: عمل به قانون به ویژه قانون انتخابات و رعایت موازین اخلاقی در همه مراحل برگزاری، توسط تمام نامزد‌ها، هوادارانشان و مسئولان نظارتی و اجرایی، دو مؤلفه اساسی در پیشگیری از جرایم وتخلفات انتخاباتی می‌باشد.
حجت الاسلام اکبری با اشاره به نقش اساسی و سرنوشت ساز مردم در عرصه انتخابات ، گفت:بدون شک این نقش کلیدی در فرآیند برگزاری انتخابات نیز بسیار مؤثر می‌باشد، بنابراین از آحاد مختلف مردم هرمزگان می‌خواهیم که مسئولان قضایی را در نظارت هر چه بهتر بر حسن اجرای قانون و موازین اخلاقی یاری رسانند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.