به گزارش خبرنگار ایرنا، الله مراد عفیفی پور یکشنبه در نشست بررسی عملکرد یک ماهه بندر شهید رجایی در سالجاری، بیان داشت: در این مدت 217 هزار و 879 TEU کانتینر در بزرگترین بندر کانتینری کشور تخلیه و بارگیری شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد چشمگیر 61 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: حجم عملیات صورت گرفته طی این مدت به ترتیب شامل 149 هزار و 444 TEU کانتینر پر و 68 هزار و 435 TEU کانتنیر خالی بوده است.
وی بیان داشت: طی این مدت، در مجموع شش میلیون و 235 هزار و 853 تن کالای نفتی و غیر نفتی در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، رشد شش درصدی داشته است .
این مقام مسئول افزود: سهم عمده عملیات صورت گرفته در این بندر با رقم چهار میلیون و 257 هزار و 129 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی می باشد که رشد 24 درصدی داشته است.
عفیفی پور در ادامه میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در بزرگترین بندر تجاری ایران را 2 میلیون و 420 هزار و 130 تن عنوان کرد و گفت: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یک درصدی داشته است.
بندر شهید رجایی دروازه طلایی اقتصاد ایران است که 53 درصد صادرات و واردات، 70 درصد ترانزیت وتخلیه وبارگیری حدود 85 درصد کالاهای کانتینری درسطح کل بنادر کشور را پشتیبانی می کند.
بندر شهید رجایی با 18 دستگاه گنتری کرین (جرثقیل غول پیکر جهت تخلیه و بارگیری کانتینری) و40 پست اسکله، بزرگترین و پیشرفته ترین بندر کانتینری ایران است.
عملیات کانتینری در حوزه بندری از جمله شاخصهای مهمی است که مدتهای بسیاری بود خبری از رشد این عملیات در بزرگترین بندر تجاری ایران وجود نداشت.
اما خوشبختانه با تلاش های دولت تدبیر و امید و به دنبال توافق برجام و استقبال خطوط کشتیرانی برتر دنیا برای حضور در بندر شهید رجایی و افزایش تردد خطوط کشتیرانی لاینر به این بندر، این عملیات رشد قابل ملاحظه ای یافته است که در نوع خود نشان از رشد اقتصادی در کشور دارد.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.