به گزارش ایرنا از اعلام روز چهارشنبه روابط عمومی منطقه یکم نداجا، دریادار دوم حسین آزاد در جریان بازدید اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا از منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش در بندر عباس که در راستای آموزش عملی محورشناسی انجام شد، افزود: شما دانشجویان دافوس به عنوان فرماندهان آینده ارتش جمهوری اسلامی می‌توانید این نگاه و فهم مشترک را ایجاد کنید.
وی افزود: امروز حضور نیروی دریایی علاوه بر نمایش قدرت و سیطره بر دریا نشان از خود اتکایی این نیرو است و ما با اشراف کامل و تسلط اطلاعاتی بر دریا می‌توانیم مدیریت بر صحنه نبرد را انجام دهیم.
دریادار آزاد ضمن تاکید بر لزوم آموزش و یادگیری، گفت: بحث آموزش و تربیت فرماندهان آینده ارتش اساسی‌ترین مساله‌ای می باشد که دافوس عهده دار آن است که افسران آموزش دیده را به یگان‌های مختلف ارتش واگذار می‌کند.
وی ادامه داد: اگر دانش افسران ما و برآوردهای اطلاعاتی و عملیاتی آنان نبود یقینا برخورد اولیه ما در ابتدای جنگ تحمیلی اثر گذار نبود.
این مقام مسئول گفت: چنان که می‌بینیم در کمتر از 48 ساعت دلاوران نیروی هوایی عملیات 140 فروندی علیه عراق انجام داده و نیروی زمینی دشمن را زمین‌گیر کرده و نیروی دریایی در کمتر از شش ماه تکلیف نیروی دریایی عراق را مشخص می‌کند.
فرمانده منطقه یکم دریایی امامت نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: این موفقیت‌ها نقش آموزش و علم جنگ و شناخت ویژگی‌های صحنه نبرد را بیشتر آشکار می‌کند و آموزش محور شناسی نیز از جمله آموزش‌هایی است که در منازعات بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
فرمانده پدافند جنوب شرق کشور به همراه اساتید و تعدادی از دانشجویان دافوس آجا که برای گذراندن آموزش محور شناسی در بندر عباس حضور دارند با خانواده شهید مدافع حرم «عبدالحمید سالاری» دیدار کردند.
در این دیدار که همسر و فرزندان و پدر شهید عبدالحمید سالاری نیز حضور داشتند، پدر این شهید به بیان خصوصیات بارز اخلاق فرزندش پرداخت و به علاقه ایشان به قرآن و اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.