به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا یعقوب نژاد چهارشنبه با حضور در مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان مزمن در بندرعباس ضمن عیادت و دلجویی از بیماران، اظهار داشت: خوشبختانه با اجرای طرح تحول نظام سلامت در دولت تدبیر و امید نسبت به مقوله تکریم بیماران اعصاب و روان، تاکید ویژه ای شده است.
مشاور استاندار هرمزگان نسبت به ضرورت وجود محل های استاندارد جهت نگهداری بیماران اعصاب و روان مزمن در استان تاکید کرد.
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در حاشیه این بازدید اظهار داشت: 25 دیماه پارسال در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، همزمان در کشور یک هزار تخت روانپزشکی به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به بهره برداری رسید که سهم استان هرمزگان 22 تخت در بیمارستان فارابی بستک (هشت تخت) و بیمارستان علی ابن ابیطالب رودان (14 تخت) بود.
دکتر فاطمه نوروزیان اظهار داشت: ایجاد تخت های روانپزشکی در بیمارستان های عمومی سال ها به عنوان یک ضرورت مطرح بوده که در دولت تدبیر و امید شاهد تحقق بخشی از نیازهای موجود هستیم.
وی اظهار کرد: بیماری های روانی در مقایسه با سایر بیماری ها 100 برابر سختی دارد و این موضوع بیانگر آن است که به این بیماری باید بیش از گذشته توجه کرد.
دکتر نوروزیان با بیان اینکه افتتاح تخت های روان پزشکی با همت دولت تدبیر و امید صورت گرفته ، تصریح کرد: تحقق ضرورت هایی از جمله کاهش انگ ناشی از بیماری های اعصاب و روان، تلاش بر تمرکز زدایی خدمات روانپزشکی، گسترش و فراهم سازی خدمات روانپزشکی و روانشناختی، افزایش دسترسی به خدمات بستری و کم کردن فاصله کمبود تخت های روانپزشکی از جمله اهداف راه اندازی این تخت ها بوده است.
در حاشیه این حضور ، از قسمت های مختلف این مرکز از جمله سالن غذاخوری، کارگاه آموزشی و محل نگهداری بیماران بازدید به عمل آمد و در پایان پیرو تشکیل جلسه ای با مسئولان مرکز، ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بررسی مشکلات و چالش های پیش رو پرداخته شد.
استان هرمزگان معادل دو و یک دهم میانگین کشوری از تخت های اعصاب و روان برخوردار می باشد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.