به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمدصادق اکبری یکشنبه در آئین برگزاری این نشست افزود: کمیته ای متشکل از دادگستری کل، اداره کل اطلاعات، اطلاعات نیروی انتظامی و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماموریت یافته با رصد دقیق فضای مجازی و تحرکات و تخلفات صورت گرفته در این فضا، پس از شناسایی مجرمان و متخلفان نسبت به تهیه گزارش و معرفی آنها به شعبه های ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی اقدام نماید.
وی بیان داشت: فضای مجازی و نحوه استفاده هریک از نامزدهای انتخاباتی و هوادارانشان از این امکان در جریان تبلیغات انتخاباتی و پس از آن از سوی نهادهای نظارتی به ویژه دستگاه قضایی استان به دقت رصد می شود و با هر نوع جرم و تخلف احتمالی قاطعانه برخورد خواهد شد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان اظهارکرد: دستگاه قضایی استان در صورت دریافت هر نوع گزارشی مبنی بر ارتکاب جرائم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی نسبت به قطع ارتباط کانال های بدون مجوز و یا لغو مجوز کانال های دارای مجوز، اقدام قانونی خواهد داشت.
اکبری با اشاره به تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد برخی نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا در فضای مجازی یادآور شد: فضای مجازی نیز تابع همان شرایط و ضوابط قانونی مربوط به فضای حقیقی بوده و ممنوعیت های اعمال شده در فضای حقیقی مشمول فضای مجازی نیز می گردد.
وی اظهار کرد: به موجب قانون، روند تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری از زمان احراز صلاحیت واجدان شرایط از سوی شورای نگهبان تا 24 ساعت پیش از فرآیند رای گیری و آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 اردیبهشت تا 24 ساعت پیش از اخذ آراء یعنی ساعت هشت صبح روز 28 اردیبهشت ماه می باشد.
رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی هرمزگان ادامه داد: هر نوع تبلیغات پیش از موعد قانونی از سوی نامزدها و هوادارانشان چه در فضای حقیقی و چه فضای مجازی، جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.
وی اعلام کرد: ارتکاب اعمالی چون تبلیغات زودهنگام و پیش از موعد قانونی، خرید وفروش آراء، تهدید، تطمیع، رای دادن به نام دیگران و یا با استفاده از شناسنامه اشخاص دیگر، شرکت بیش از یکبار در فرآیند رای گیری، تهدید، توهین و تخریب رقبای انتخاباتی، نشر اکاذیب، استفاده غیرمجاز از امکانات دولتی به نفع یا علیه هر یک از نامزدها و فعالیت های انتخاباتی کارکنان دولت در زمان اداری مهم ترین و شایع ترین مصداق تخلفات و جرائم انتخاباتی می باشد.
اکبری گفت: دستگاه قضایی آمادگی دارد به جرائم و تخلفات انتخاباتی مطابق با قانون مجازات اسلامی و قانون انتخابات در شعبه های ویژه و خارج از نوبت رسیدگی نماید و مرتکبان این قبیل جرائم را به سزای اعمال ساختارشکنانه و بدون وجاهت قانونی خود برساند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 در هرمزگان برگزار می شود.
یکهزار و 293 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در هرمزگان پیش بینی شده است.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب هرمزگان برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.