به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ذاکری شنبه در نشستی خبری اظهار داشت: پیش از این خاموشی ها در استان 6 دقیقه به ازای هر مشترک در روز بود که کاهش یافته و در تلاش هستیم امسال روند خاموشی ها به سه دقیقه برسد .
وی خاطرنشان کرد: امسال با برق رسانی به 20 روستا، همه روستاهای بالای 10 خانوار استان برق دار می شوند.
ذاکری تصریح کرد: پارسال با برق دار شدن 25روستای بالای 10 خانوار شمار روستاهای بهره مند از نعمت برق به هزار و 749 روستا رسید.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان اظهار کرد: 40 درصد شبکه های برق استان فرسوده هستند که برای اصلاح و بازسازی آن به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
وی ابراز داشت: این شرکت مبلغ 240 میلیارد تومان از مشترکان خانگی و دولتی مطالبه دارد که در این میان یگان‌های نظامی و دولتی بیشترین بدهی را به شرکت برق هرمزگان دارند.
ذاکری تصریح کرد: مبلغ بدهی مشترکان مختلف هرمزگان به اندازه میزان مصرف یک سال برق در استان است.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طبق پیشبینی‌ها اعتبارات شرکت توزیع برق در سال جاری افزون بر سه میلیارد تومان پیش‌بینی شده ‌که بخشی از آن از محل یک سوم فروش برق، بخشی از محل فروش انشعاب و باقی مانده آن هم بایستی طبق مصوبات توسط دولت تامین شود.
در حال حاضر از حدود 640هزار مشترک برق هرمزگان، 82 درصد مشترکان خانگی هستند که این مشترکان 64 درصد مصرف انرژی برق را به خود اختصاص داده اند.
با توجه به شرایط آب و هوایی خاص هرمزگان و لزوم بهره مندی همه از نعمت برق، رعایت الگوی مصرف از سوی مشترکان امری مهم و ضروری به منظور پیشگیری از خاموشی های احتمالی است .
به گفته کارشناسان حوزه انرژی برق، از جمله وسایل پرمصرف برقی کولرهای گازهای است که می توان با تنظیم آن در دمای 24 تا 26 درجه مصرف برق را کاهش داد.
ساعت اوج مصرف برق 13 تا 17 و 19 تا 23 است که مدیریت مصرف آن به ویژه در ساعت های اوج نقش مهمی در پیشگیری از خاموشی دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.