مرتضی یزد خواستی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا مرحله نخست این کارخانه را شامل یک واحد مگامدول آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه یک میلیون و 500 هزارتن بریکت گرم آهن اسفنجی(HBIعنوان کرد.
وی یادآورشد: با افتتاح رسمی این کارخانه ظرفیت تولید فولاد خام در هرمزگان با محوریت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس نیز به حدود پنج میلیون تن درسال افزایش می یابد.
وی سرمایه گذاری انجام شده برای ساخت این کارخانه را پنج هزارو 780 میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: با ایجاد این مرحله نخست آن 350شغل پایدارو چهار هزار شغل غیرمستقیم ایجاد شده که با افتتاح مرحله های دوم و سوم این رقم به بیش از دو هزارنفرافزایش می یابد.
مدیر پروژه صبا فولاد خلیج فارس نیز در مصاحبه اختصاصی با ایرنا از تولید بریکت گرم به شکل ' اچ بی آی ' بسته بندی فشرده قالبی قابل حمل و نقل با کیفیت بالا بعنوان یکی از مهم ترین ویژگی های مرحله نخست این شرکت نام برد.
امین شالبافان از این کارخانه بعنوان اولین تولید کننده آهن سفنجی خشتی به روش گرم در کشور، سومین در خاورمیانه و هشتمین در سطح دنیا نام برد.
وی از هرمزگان بعنوان یکی از قطب های تولید فولاد کشور نام برد و خواستار همکاری هر چه بیشتر مجتمع های فولادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس (درغرب بندرعباس) شد.
شالبافان بهره مندی از مزایای قانون حاکم برمناطق ویژه اقتصادی، دسترسی به راههای چهارگانه (آبی، جاده ای، هوایی و ریلی)، منابع عظیم انرژی نفت و گاز پالایشگاه هشتم نفت، پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس وهمچنین اسکله اختصاصی صادرات و واردات مواد معدنی فله وتولیدات فولادی (با ظرفیت 12میلیون تن مجهز به نوار نقاله 32کیلومتری) به همراه تخفیف و بخشودگی های گمرکی و مجتمع بندری شهید رجایی تنها بعنوان بخشی از مزایای صنایع فولادی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی وفلزی خلیج فارس نام برد.
استاندارهرمزگان ساخت این کارخانه را نماد اقتصاد مقاومتی دراین استان و کشور دانست و گفت: سرعت بخشیدن به تکمیل این پروژه ملی در سه سال اخیر جای تقدیر و تشکر دارد.
جاسم جادری خاطرنشان ساخت: در سفر روز یکشنبه (فردا) رئیس جمهوری به بندرعباس چند پروژه عمرانی ازجمله کارخانه صبا فولاد خلیج فارس با ظرفیت تولید یک و نیم میلیون تن و همچنین پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس که موجب اضافه شدن 360 هزار بشکه و 36 میلیون لیتر به چرخه تولید انرژی می شود و کشور را از واردات بنزین بی نیاز می کند، در هرمزگان افتتاح شود.
6149/ 6048
خبرنگار: رضا گیلانی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.