به گزارش سه شنبه خبرنگار ایرنا، منصور اخلاقی پور در جلسه ستاد فرهنگی اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی هرمزگان با اشاره به پیچیدگی مسئله کودکان کار اظهار داشت: این کودکان دارای روحیه خاصی هستند و با اینکه به شیوه ای غیر مستقیم تکدی گری می کنند اما نمی توان همان برخوردی را که با متکدیان می شود با این گروه لحاظ کرد.
وی ادامه داد: جمع آوری متکدیان و نگهداری آنها در سامان سرا می تواند طرح موقت مناسبی در این زمینه باشد اما برای کاهش کودکان کار باید به جای جمع آوری اجباری، آنها را جذب نمود و خانواده های آنان را ملاک طرح ها و برنامه ها قرار داد.
این مقام مسئول گفت: تعداد کودکان کار در بندرعباس آنقدر زیاد نیست که امکان جمع آوری آنها وجود نداشته باشد اما این کودکان از ناحیه خانواده خود تحت فشار قرار دارند که به خیابان می آیند و در واقع خودشان تصمیم گیرنده نیستند.
اخلاقی پور خاطر نشان کرد: بهزیستی استان هرمزگان می تواند با افزایش تعداد مراکز نگهداری و خدمات رسانی به این کودکان و واگذاری این مراکز به تشکل های غیر دولتی نقش ارزنده ای را در حل این مسئله ایفا کند که البته طرح هایی در این زمینه نیز ارائه شده و در حال پیگیری است.
وی یادآور شد: افراد علاقمند به فعالیت های اجتماعی مختلف می توانند با مراجعه به اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری از روند ثبت و تاسیس تشکل های غیر دولتی اطلاع یافته و اقدام کنند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.