به گزارش خبرنگار ایرنا، علی مجیدی فینی شنبه به خبرنگاران اظهار داشت: از مجموع ثبت نام کنندگان شوراهای شهر و روستا در بندرعباس یک هزار و 275 نفر تایید صلاحیت و 73 نفر صلاحیتشان مورد تایید قرار نگرفت.
وی خاطرنشان کرد: صلاحیت تمام نامزدهای ثبت نام کننده در شهرستان های بشاگرد، پارسیان، ابوموسی تایید شده است.
وی ادامه داد: در شهرستان سیریک 405 نفر تایید صلاحیت و 16 نفر رد صلاحیت، در شهرستان بستک 532 نفر تایید صلاحیت و 3 نفر رد صلاحیت و در شهرستان میناب هم هزار و 435 نفر تایید صلاحیت و 36 نفر رد صلاحیت شده اند.
مجیدی فینی افزود: در شهرستان قشم 520 نفر تایید صلاحیت و 16 نفر رد صلاحیت ، شهرستان بندرخمیر 349 نفر تایید صلاحیت و 9 نفر رد صلاحیت، شهرستان بندرلنگه 777 نفر تایید صلاحیت و 49 نفر رد صلاحیت، شهرستان جاسک 668 نفر تایید صلاحیت و 9 نفر رد صلاحیت، شهرستان رودان 667 نفر تایید صلاحیت و 22 نفر رد صلاحیت، حاجی آباد 634 نفر تایید صلاحیت و 15 نفر رد صلاحیت شده اند.
این مقام مسئول گفت: امروز اولین روز اعلام نتایج تایید و رد صلاحیت کاندیداها است و فرمانداری ها و بخشداری ها نتایج را به نامزدها اعلام می کنند.
وی یادآور شد: از سوم تا ششم اردیبهشت فرصت سه روزه برای اعلام اعتراض افراد رد صلاحیت شده به فرمانداری ها و هیات نظارت شهرستان و استان است.
دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای هرمزگان گفت: رسیدگی به شکایات از هفتم تا 16 اردیبهشت در هیات عالی نظارت با حضور اعضای عالی هیات نظارت انجام خواهد شد.
در مدت زمان هفت روز زمان ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستای هرمزگان ( 30 اسفند 95 تا شش فروردین ماه امسال) هشت هزار و 841 نفر نام نویسی کردند.
در هرمزگان سه انتخابات ریاست جمهوری ، شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس برگزار می شود .
برای انتخابات ریاست جمهوری در سطح استان هرمزگان یکهزار و 986 شعبه اخذ رای و برای انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در حوزه غرب استان هرمزگان 377 شعبه پیش بینی شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز 29 اردیبهشت سال 96 برگزار می شود.
حوزه غرب هرمزگان شامل شهرستان های بندرلنگه ، پارسیان و بستک با جمعیتی حدود 250 هزار نفر است که از این تعداد 130 هزار نفر در شهرستان بندرلنگه حضور دارند.
این حوزه دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورا اسلامی است.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری ، بستک در 210 کیلومتری و پارسیان در 500 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده اند.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.