علی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس، با بیان اینکه مهمترین بخش در ارائه خدمات بیمه سلامت اطلاع‌رسانی به مردم در جهت آشنایی با حقوق خود در این زمینه است اظهار داشت: رعایت سیستم ارجاع کمک بزرگی به افزایش کمی و کیفی خدمات بهداشتی درمانی در هرمزگان است.

وی در ادامه با اشاره به  افزایش 3 برابری هزینه‌های درمان پس از اجرای طرح تحول سلامت بیان داشت: اگر ما قبلا 90 میلیارد تومان در زمینه درمان در یک سال هزینه  می‌کردیم پس از اجرای طرح این هزینه‌ها به 290 میلیارد تومان افزایش یافته است.

این مسئول ادامه داد: البته برای پرداخت معوقات در مجلس شورای اسلامی ردیف در نظر گرفته شده اما مشکل اصلی عدم پرداخت اعتبارات است.

علیزاده افزود: یکی از مشکلات در کشور این است که یک سری پیش‌بینی‌هایی توسطه مجلس در زمینه حاصل شدن درآمدهای نفتی برای تامین هزینه‌های طرح تحول شده بود که متاسفانه محقق نشد.

وی با بیان اینکه امسال مجلس در تصویب بودجه همکاری ویژه داشت و با افزایش بودجه بیمه سلامت از 5 هزار و 420 میلیارد تومان در سال 95 به 10 هزار میلیارد تومان در سال جاری موافقت کرده قطعا پرداختی‌های بیمه سلامت به دانشگاه علوم پزشکی به روز می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت هرمزگان با بیان اینکه بالای 90 درصد مردم هرمزگان بیمه شده رایگان هستند، تصریح کرد: متاسفانه این حجم بیمه شده رایگان،  سیستم درمان استان را با مشکل مواجه می‌کند.

علیزاده ادامه داد: کل درآمد اختصاصی بیمه سلامت استان که از محل پرداختی حق بیمه کارکنان دولت که 9 درصد بیمه شدگان استان محسوب می شود، تنها کفاف یک ماه از هزینه‌های درمان استان را می‌دهد و ما برای تامین هزینه درمان یازده ماه از سال بایستی منتظر تامین اعتبارات از بودجه عمومی باشیم.

وی در ادامه با اشاره به افتتاح مراکز جدید خدمات بیمه سلامت  و دفاتر پیشخوان در استان هرمزگان ابراز داشت: با بهره‌برداری از 9 مرکز ارائه خدمات در سال 95 تعداد مراکز و دفاتر پیشخوان بیمه سلامت به 45 مرکز در استان افزایش یافته و البته 2 مرکز دیگر هم در سال جاری در دست بررسی و اقدام قرار گرفته است.

مدیر کل بیمه سلامت هرمزگان در ادامه بیان داشت: مجموع بیمه شدگان هرمزگان یک میلیون و 50 هزار و 147 نفر است که از این تعداد 101 هزار و 833 نفرکارکنان دولت، 835 هزار و 139 نفر صندوق روستایی، 100 هزار و 531 نفر بیمه شده همگانی و یک هزار و 966 نفر بیماران خاص هستند که 110 بیمار هموفیلی، یک هزار و 103 نفر تالاسمی، 103 نفر دیالیز ، 182 نفر پیوند کلیه و 192 نفر ام اس به صورت رایگان از بیمه سلامت خدمات دریافت می‌کنند.

 انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 625196
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.