به گزارش ایرنا، علی‌نقی یزدان پناه پنجشنبه شب در آیین پایانی مرحله استانی هفتمین جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان با قدردانی از دستاوردهای آموزش و پرورش هرمزگان در رشد شاخص های چهارگانه مناطق کمتر توسعه یافته، اظهار کرد: سیاست وزارت آموزش و پرورش در دولت تدبیرو امید عدالت آموزشی است تا همه دانش‌آموزان بتوانند از امکانات مناسب بهره مند باشند.
وی افزود: چهار استان سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، کرمان و هرمزگان از امکانات آموزشی کمتری برخوردارهستند و وزارت آموزش و پرورش تلاش خود را بر رشد شاخص های چهارگانه شامل:پوشش تحصیلی، تجهیزات، نیروی انسانی و بهداشت مدارس در این استانها متمرکز کرده است.
به گفته این مسئول بر اساس رویکرد یاد شده، برای اولین بار وزارت آموزش و پرورش 20 میلیارد ریال به هرمزگان اختصاص داد که انتظار می رود این اعتبارات، موجب تحول در رشد شاخص ها گردد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره جشنواره جابربن حیان در هرمزگان، خاطرنشان کرد: در بازدید میدانی از دستاوردهای دانش آموزان هرمزگان و همچنین گزارش جامع این جشنواره، راهبری مبتنی بر هدف و نظم و عدالت در اجرای این جشنواره شایسته تحسین است که باید از تلاش های مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان در این زمینه قدردانی گردد.
جشنواره جابر بن حیان یک رقابت علمی بین دانش آموزان دوره ابتدایی اول و دوم است که در آن پروژه های علمی دانش آموزان در قالب نمایشگاه های علمی ارائه و داوری می شود .
این نمایشگاه ها هر سال در سطوح آموزشگاهی ، منطقه ای ، استانی و کشوری برگزارمی شود.
در هفتمین دوره جشنواره جابربن حیان،شش پژوهش و یک تالیف از دانش آموزان هرمزگان به مرحله کشوری این جشنواره راه یافت.
2094
خبرنگار:هومن محمدکرمی*انتشار:هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.