به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، علیرضا دشتانی ظهر امروز در نشست مشترک با فرمانده نیروی انتظامی هرمزگان با بیان اینکه همچنان در باب ترانزیت در گمرکات استان احساس مشکل می‌کنم اظهار داشت: متاسفانه شرکت‌های فعال در زمینه ترانزیت با پرداخت مبالغی به رانندگان کامیون‌های ترانزیتی بدنبال فرار از مسئولیت بار هستند در صورتی طبق قانون مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های فعال ترانزیت باید نسبت به تخلفات پاسخگو باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با قضات در زمینه بررسی و ارائه راهکار برای کنترل و مقابله با قاچاق از طریق شرکت‌های فعال درزمینه ترانزیت کالا گفت: طبق قانون مسئولیت بار ترانزیتی با شرکت‌های فعال در این حوزه است و باید نسبت به تخلفات پاسخگو باشند.

ناظر گمرکات هرمزگان و مدیرکل گمرک شهید رجایی با اشاره به فعالیت‌های مشترک اخیر گمرکات استان با ارگان‌های انتظامی، اطلاعاتی و دستگاه قضایی استان در راستای مقابله با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بایستی موفقیت‌های بدست آمده و تجربیات کسب شده در این بخش را به استان‌های دیگر تامیم داد و هرمزگان  را  به عنوان الگوی مبارزه با قاچاق کالا در کشور مطرح کنیم.

وی به دعوت از ناتظران گمرکات کل کشور  و برگزاری نشست مشترک در هرمزگان با هدف انتقال تجربیات و هم سان سازی دانش در آینده نزدیک اشاره داشت و افزود: باید به سمتی و سویی حرکت کنیم که با اصلاح روش‌ها پیشگیری بر مقابله ارجح تر باشد.

دشتانی به اقدامات ملموس و چشمگیر و همکاری و تعامل مثال زدنی فرماندهی انتظامی  هرمزگان در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان اشاره داشت و گفت: امید است با تداوم این همکاری‌ها و اقتدار نیروی انتظامی ریشه قاچاق در استان هرمزگان خشکانده شود.

ناظر گمرکات هرمزگان ادامه داد: حضور گمرک و نیروی انتظامی در کنار یکمدیگر قطعا با هدف انسجام و عزم نظام برای مقابله قاطعانه با قاچاق و حمایت از تولید ملی صورت می‌گیرد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی با اشاره به اینکه از سال گذشته افزایش نیرو و نوسازی تجهیزات در گمرکات استان به ویژه گمرک شهید رجایی در دستور کار قرار گرفته بیان داشت: در کنار افزایش نیرو و ارتقای توان کنترل و بازرسی، تعامل نیروهای مقابله با قاچاق کالا و ارز را مهمترین عامل بازدارنده و کنترلی قاچاق است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622524
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.