به گزارش ایرنا علیرضاعطار چهارشنبه در این خصوص اظهار داشت: حدود70 میلیون بشکه انواع فرآوردهای نفتی در سال گذشته از طریق شبکه خطوط لوله منطقه خلیج فارس به مراکز مختلف انتقال داده شد.
وی ادامه داد: این فرآورده های نفتی شامل گازوئیل ، نفت سفید ، بنزین معمولی ، بنزین سوپر ، نفت های سبک ، سنگین و میعانات گازی بوده است.
وی اضافه کرد: عملیات انتقال در این منطقه با رعایت کامل دستورالعمل های ایمنی و HSE و بدون هیچگونه حادثه ای انجام شد.
سه مرکز نفت بندرعباس، قطب آباد و مهرآوران در راستای ماموریت این شـرکت خطوط لـوله و مخابرات نفـت ایران یکی از شـرکت های زیر مجموعه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران است که ماموریت آن، انتـقال کلان نفت خام وفرآورده های نفـتی از طریق توسعـه،نگهـداری و بـهره برداری پایدار تخـصصی، مطـمئن و اقتـصادی شـریان های حـیاتی انتقـال مواد نفتـی (خطوط لوله) و با پشتیبانی شبکه مخابرات صنعتی با ضریب اطمینان99و 99 صدم درصد است.
این شـرکت به صورت شـبانه روزی انتـقال ایمن نفت خام از مبادی تولید به پالایشگاه ها،دریافت فرآورده هـای نفتی از قبـیل بنـزین ،بنزین سـوپر، نفـت سفید،نفـت گاز از پالایشـگاه ها و مبـادی واردات و انتقال آنها به مخازن انـبارهای متصل به خطوط لوله در سـراسر کشور، تامـین سوخت مایـع نیـروگاه ها، فرودگـاه ها و خـوراک بخـشی از صـنایع پتروشیمی را بر عهده دارد .
شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه خلیج فارس سال 1393 از منطقه جنوب شرق جدا شد و به نام منطقه خلیج فارس به صورت مستقل فعالیت خود را در مرکز هرمزگان آغاز کرده است.
این شرکت 35 درصد بنزین و 20 درصد نفت گاز مصرفی کشور را تامین می کند و تنها محل صادرات نفت کوره ، نفت سبک و سنگین و نفت گاز در کشور است.
شرکت به صورت شبانه روزی در انتقال حجمی برابر 320 هزار بشکه فرآورده های نفتی به استان های همجوار نقش دارند.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.