به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی سه شنبه در نشست خبری پیرامون برگزاری بیست وششمین اجلاس سراسری نماز به میزبانی هرمزگان افزود: دنیا نسبت به نماز و سایر عبادت های ما مغرض نیست بلکه نا آگاه بوده و اگر این فریضه الهی به زبان های مختلف ترجمه و عرضه شود، موجب ترغیب شدن به دین اسلام و مسلمان شدن افراد می شود.
وی با اشاره به اینکه هیچ جایگاهی برای مقام معظم رهبری با اهمیت تر از نماز نیست، بیان داشت: طبق گفته قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور، بودجه نماز تنها 11 میلیارد تومان است که این بودجه جوابگو نیست وباید در این راستا مجلس هم حمایت کند.
امام جمعه بندرعباس یادآورشد: امروز هزاران اتاق ها فکر و شبکه های معاند در دنیا برای جدا کردن مسلمانان از نماز و مسجد و جامعه روحانیت و ضربه زدن به عقاید مردم تلاش می کنند که اگر نماز احیا و ترویج شود ظرفیت مقابله با این شبکه ها را دارد.
نعیم آبادی ضمن انتقاد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ضرورت دارد برای آشنایی کودکان با نماز کتاب ها و عنوان هایی با این موضوع چاپ شود و در اختیار مهدهای کودک و دبستان ها شود که در زمینه وزارت ارشاد خوب عمل نکرده است.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش‌ها و سمینارها یکی از راه‌های ترویج نماز است، خاطرنشان کرد: طبیعت نماز اینست که از بدی‌ها جلوگیری کند و اگر درست معنا و خوب تفسیر شود، ظرفیت مقابله با هر گونه تهاجم فرهنگی را دارد.
نماینده ولی فقیه هرمزگان یادآورشد: فلسفه حکومت اسلامی، احیا و پاسداری از نماز است و هیچ مکتب انسان سازی فراتر از نماز وجود ندارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.