به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، مجید وفادار بعدازظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: حفظ محیط زیست ضرورتی انکارناپذیر، بقا و بالندگی بشر روی کره زمین، ضامن پایداری توسعه و امری شرعی و وظیفه ای همگانی برای همه آحاد جامعه است.

وی در ادامه بیان‌داشت: حفظ احیای توسعه محیط زیست سالم و بالنده سرمایه‌گذاری مطمئنی برای دوام توسعه اقتصادی، اجتماعی و حتی فرهنگی جوامع بشری به حساب می‌آید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به وضعیت محیط زیست انسانی استان تصریح‌کرد: افزایش صنایع آلاینده در بخش جنوبی کشور به دلیل مجاورت با خلیج فارس که محل اکتشاف و استخراج نفت و گاز، تردد نفتکش‌های کوچک و بزرگ، رفت و آمد کشتی‌های بزرگ تجاری است سبب شده تا استان هرمزگان از اهمیت و موقعیت خاصی برخوردار باشد.

وفادار ادامه داد: استقرار صنایع در جوار هم به گونه‌ای بوده که تبعات ناشی از آن را امروز در آلودگی هوای غرب شهر بندرعباس شاهد باشیم، در سایر شهرهای استان هرمزگان، اقتصاد بیشتر بر پایه کشاورزی و بسته‌بندی محصولات به روش سنتی و در شهرهای ساحلی نیز بر‌اساس صیادی و کارگاه های سنتی ساخت شناورهای کوچک صیادی پایه‌ریزی شده است.

وی ‌افزود: با شکل‌گیری صنعت در استان هرمزگان حضور نیروهای متخصص فنی و کارگری افزایش یافته و موجب شده تا تراکم جمعیت شهرنشینی در شهرهای بندرعباس، کیش و قشم به حدود 3 برابر دهه 50 تا 60 برسد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ‌ ‌گفت: این در حالی است که زیرساخت‌های شهری با توسعه شهرنشینی همگام نبوده و نتوانسته جوابگوی خدمات شهرنشینی باشد، مشکلات و معضلات ناشی از شهرنشینی باعث شد تا طرح های بهسازی شهری در استان با رویکرد ایجاد فضای سبز، گسترش محدوده شهری و ایجاد سیستم جمع آوری فاضلاب در دستورکار قرار گیرد.

وفادار ‌با اشاره به وضعیت محیط زیست شهری ابراز داشت: به طور کلی مقدار پسماند عادی استان هرمزگان 1450 تن بوده که از این مقدار 750 تن مربوط به شهرها و 700 تن مربوط به روستاهای استان است.

وی همچنین افزود: تعداد 22 بیمارستان در استان هرمزگان فعال است که روزانه 1680 کیلوگرم پسماند عفونی تولید می‌کنند، همچنین ساید مراکز درمانی استان نیز روزانه حدود 700 کیلوگرم تولید پسماند عفونی دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان ادامه داد: پسماندهای عفونی بیمارستانی سابقا به روش دستگاه زباله سوز امحاء می‌شد اما در حال حاضر 12 بیمارستان با نصب دستگاه بی‌خطر ساز عفونی اقدام به امحاء پسمانده عفونی و تبدیل آن به پسماند عادی می‌کنند، مابقی پسماند عفونی تولیدشده توسط مراکز بهداشتی توسط خودروی مخصوص جمع آوری پسماند عفونی به سایت دفن منتقل و به طریق اصولی ضدعفونی و دفن می شود.

وفادار در پایان، به تولید سالانه یک میلیون و 180 هزار تن پسماند صنعتی در استان اشاره داشت و گفت: 10 بیمارستان در هرمزگان فاقد دستگاه بی‌خطر‌ساز پسماند عفونی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621702
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.