به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، به‌نقل از روابط‌عمومی پارک علم و فناوری هرمزگان، در سفر هیئت تجاری ایتالیایی به هرمزگان، ظرفیت‌های فناوری هرمزگان, استفاده از انرژی‌های نو و انتقال فناوری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

علی فتی رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های هرمزگان به‌ویژه در حوزه فناوری گفت: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن ظرفیت‌های عظیم صنعتی و معدنی نیازمند فناوری‌های روز دنیاست از سوی دیگر این استان از ظرفیت‌هایی برخوردار است که می‌تواند زمینه را برای تبادل طرفین موثرتر واقع شود.

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری هرمزگان به‌عنوان یک مجموعه‌ای که فناوری‌های استان را مدیریت می‌کند آمادگی دارد تا در زمینه هایی که نیازمند همکاری است با ایتالیا تفاهم نامه امضا کند.

وی بیان داشت: در این نشست راجع به انتقال فناوری بویژه فناوری بومی بحث شد که مورد استقبال ایتالیایی ها قرار گرفت.

به گفته رئیس پارک علم و فناوری هرمزگان تعدادی از شرکت های دانش بنیان پارک علم و فناوری در سطح بین المللی فعالیت می کنند و کارنامه خود را در معرض مشتری های خارج کشور قرار داده اند.

فتی افزود: توسعه فناوری در این استان نیازمند تبادل با دیگر کشورهای توسعه یافته است که در این مسیر می توان از دانش ایتالیایی ها نیز بهره گرفت و در سرعت بخشیدن به فناوری استان هرمزگان و شهر بندرعباس کمک گرفت. هیئت ایتالیایی در این سفر تمایل خود را بر استفاده از ظرفیت ها برای انرژی های نو تاکید داشتند که قرار شد پارک هرمزگان از ظرفیت هایی که در اختیار دارد با ایتالیایی ها همکاری کند.

وی ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند فصل نوینی در روابط دو کشور شده و از ظرفیت استان هرمزگان بویژه حوزه فناوری بهره لازم را برد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621612
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.