به گزارش ایرنا، امیردریادار حبیب الله سیاری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: همچنین تعمیرات اساسی ناو خارک با استفاده از توان صنعتگران داخلی کشور و نیروی دریایی در حالی انجام شد که شاید بسیاری ناباورانه به آن می نگریستند.
فرمانده نداجا ادامه داد: ناو خارک که در رژه روز پایانی رزمایش بزرگ ولایت 95 شرکت داشت در حال گذارندن مراحل آماده سازی های پایانی است.
وی اضافه کرد: نخستین ماموریت آن اعزام به شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و باب المندب خواهد بود و در ماموریت های طولانی تر شرکت خواهد کرد.
فرمانده نداجا با اشاره به بازگشت ناوگروه 45 اعزامی به آب های آزاد گفت: امروز ناوگروه چهل و ششم متشکل از ناو جمهوری اسلامی ایران سبلان و ناو جمهوری اسلامی ایران لاوان برای انجام ماموریت اطلاعاتی، عملیاتی و دفاع از منافع کشور در عرصه آب های آزاد به ماموریت اعزام می شود.
وی اظهار داشت: نیروی دریایی ضمن برقراری امنیت با کشورهای منطقه ارتباط مستمر دارد.
به گزارش ایرنا، امیر دریادار سیاری خاطرنشان کرد: این نیرو در آماده سازی آمایش عظیم سرزمینی در سواحل جنوب کشور و به‌ خصوص سواحل مکران است.
وی اشاره کرد: آمایش نیروی دریایی در یگان های عملیاتی با توجه به تنوع تخصص ها و منطقه مسئولیت در جنوب کشور است.
وی ادامه داد: منطقه دریایی یکم امامت در بندرعباس، منطقه دوم دریایی ولایت در جاسک و ایستگاه و پایگاه زیر مجموعه آن در کوه مبارک، پایگاه میناب ، سیریک، راس میدانی، پایگاه میدانی مکران، وجود منطقه سوم دریایی در کُنارک و پایگاه دریایی در پسابندر بیان کننده آمایش بالای نیروی دریایی در این سواحل است.
وی یادآور شد: آمایش سرزمینی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار سواحل مکران و دریای مازندران است.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.