به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، امیر دریادار سیاری یکشنبه در اولین حضور خود در سواحل مکران طی سال جدید در جمع کارکنان منطقه دوم ولایت جاسک بیان داشت: امروز با وجود ناامنی ها در اطراف کشور، شاهد یک امنیت پایدار در کشورمان هستیم و علت آن هم بهرمندی از نیروهای مسلح قوی و آماده به کار است.
دریادار سیاری خاطر نشان کرد: در سواحل مکران به لطف خداوند و به پشتوانه حضور ارزشمند نیروهای مسلح به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش امنیت کامل در سرتاسر این سواحل وجود دارد.
وی افزود: امنیت و آرامش امروز در تنگه هرمز، شمال خلیج فارس، دریای عمان، اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب که محل تردد کشتی های تجاری و نفتکش ماست، حاصل کار و تلاش دریادلان در این نیروی راهبردی است .
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در ابتدای سال پیرامون پیشرفت های نظامی کشور، اظهار داشت: کشور ما در اوایل انقلاب هیچ تجهیزاتی نداشته و به بیگانگان وابسته بود ، اما امروز قادر به تامین و ساخت تجهیزات موردنیازمان هستیم.
دریادار سیاری تاکید کرد: ما با توکل به خداوند این اطمینان را به ملت شریف ایران می دهیم که در نیروی دریایی راهبردی ارتش برای تأمین تجهیزاتمان دست نیاز به سوی هیچکس دراز نخواهیم کرد.
وی گفت: پس از ابلاغ تدبیر فرماندهی معظم کل قوا در سال 1378 مبنی بر لزوم ساخت ناو موشک انداز اولین ناو ما تحت عنوان پیکان در سال 1382 به ناوگان شمال ملحق شد، سال 85 ناو جوشن و سال 88 ناو درفش را به آب انداختیم و در سال 93 ناوشکن دماوند رونمایی شد و در آینده بسیار نزدیک طی سال جاری آئین الحاق ناو موشک انداز «سپر» را به ناوگان شمال نیروی دریایی راهبردی ارتش برگزار می کنیم.
دریادار سیاری تمامی این دستاوردها را به عنوان عملکرد مطلوب نیروی دریایی راهبردی ارتش در راستای رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا در حوزه پیشرفت های نظامی کشور برشمرد.
وی گفت: این نیرو اقدامات شایان توجهی در خصوص اجرایی شدن تدابیر معظم له با موضوع شعار سال جاری یعنی «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال» انجام می دهد چرا که در بحث ساخت و سازها وقتی شروع به ساخت یک یگان شناور و یا سایر تجهیزات اعم از موج شکن، تأسیسات اداری، اسکله و ... می کنیم خیلی از نفرات، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان را پای کار می آوریم که حاصل آن می شود توجه به ظرفیت های درونی، تولید داخلی و اعتماد به جوانان.
در پایان این دیدار تعدادی از کارکنان پایور و وظیفه نیروی منطقه دوم دریایی جاسک توسط امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش تقدیر شد.
گفتنی است امیر دریادار سیاری در ادامه حضور خود در این منطقه تمامی پروژه های در حال ساخت را مورد بازدید و ارزیابی قرار داد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.