به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، و به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان، علیرضا مجرد با بیان اینکه بندرعباس فعال‌ترین مرز ترانزیت ورود کالا در کشور است اظهارداشت: تلاش شبانه روزی فعالان حوزه حمل و نقل استان موجب شد تا هرمزگان از بین 32 مرز فعال کشور در جایگاه نخست ترانزیت کالا قرار گیرد.

وی بیان‌داشت: در 12 ماهه سال 1395 بندرشهید رجایی  با کسب 36 درصد از مجموع ترانزیت کالاهای ورودی، مهم‌ترین و فعال‌ترین مرز ترانزیتی در کشور بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان افزود: در این مدت دو میلیون و 799 هزار و 905 تن کالا از طریق بندرعباس به دیگر مرزهای کشور ترانزیت شده است.

مجرد، بیشترین کالاهای ترانزیتی از مرز بندرعباس را مواد سوختی ، انواع ترکیبات شیمیایی، کالاهای ساختمانی، لوازم خانگی و انواع پنبه برشمرد.

وی، همچنین مرزهای پرویزخان ، بازرگان و شهید باهنر  را دیگر مرزهایی نام برد که در جایگاه‌های بعدی ترانزیت ورود کالا به کشور قرار دارند و 80 درصد از حجم کل ترانزیت کالا در کشور از طریق مرزهای نام برده شده صورت می‌گیرد و تنها 20 درصد متعلق به سایر مرزهای کشور است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان با اشاره به میزان ترانزیت کالا در کشور گفت‌: آمار و اطلاعات جمع‌آوری شده حاکی از این است که طی 12 ماهه سال 95 ،  هفت میلیون و 816 هزار و 247تن کالاهای مصرفی و مواد نفتی از کشورترانزیت شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد کاهش داشته است.

مجرد تصریح کرد: کریدور جنوب به شمال را یکی از مهمترین کریدورهای بین المللی برشمرد که از مرز بندرعباس و استان هرمزگان گذر می کند و قاره آسیا را به اروپا متصل و نیازهای مواد اولیه کشورهای آسیای شمالی و اروپا را فراهم میکند.

گفتنی است، ترکمنستان، قزاقستان، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، روسیه، ازبکستان و ترکیه مقاصد کالاهای تزانریتی از کشورمان است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614130
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.