حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بندرعباس خودسازی و رسیدن به قرب الهی را مهم‌ترین آثار اعتکاف بر جوانان دانست و اظهار داشت: این مراسم معنوی تمرین بندگی و فرصتی برای خودسازی است که خوشبختانه هر ساله با استقبال جوانان ولایی و متدین روبه‌رو می‌شود.

وی در ادامه شناخت مسجد بدون بدعت و خرافات، انس و الفت با مسجد، استفاده از همه ابعاد و حالات مسجد، تمرین حضور مستمر در مسجد و نماز جماعت، بخشش گناهان، استراحت روح و روان، تقویت اراده، تمرین حضور قبل نماز و بعد نماز و دوستی با مؤمنان را از دیگر آثار و برکات حضور در مراسم معنوی اعتکاف برشمرد.         

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان اعتکاف را حاوی امور دینی و دنیایی دانست و تصریح‌ کرد: هر کس در امر اعتکاف کاری انجام می‌دهد باید رضای خدا را مد نظر داشته باشد.

انصاری‌راد همچنین اضافه‌کرد: اعتکاف فرصت بسیار خوبی است که انسان‌ها با هدف نیل به ارزش‌‌های معنوی از وابستگی‌های دنیایی جدا شوند و با تمام وجود در محضر خداوند متعال باشند.

وی گفت: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن مراسم معنوی اعتکاف در سال جاری نیز، تمهیدات لازم اندیشیده و جلساتی را با دستگاه‌های مرتبط تشکیل شد.

انصاری راد با اشاره به حضور 80 درصدی بانوان در مراسم معنوی اعتکاف در سال 95 گفت: در سال گذشته 16 هزار و 316 نفر در استان هرمزگان معتکف شدند که از این تعداد  12 هزار و 299 نفر خواهر و 4 هزار و هفده نفر برادر بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان ابراز داشت: در سال گذشته تعداد 154 باب مسجد در استان برای میزبانی از معتکفان درنظر گرفته شد که این رقم در سال جاری به 176 باب مسجد رسید.

وی ابراز داشت: ثبت نام از علاقه‌مندان به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف از 20 اسفندماه آغاز و تا 21 فروردین ماه ادامه داشت که در این مدت، 18 هزار و 250 نفر در استان هرمزگان ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613351
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.