به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، و به نقل از روابط عمومی استانداری هرمزگان، منصور اخلاقی پور در نشست کمیته اجرایی جشنواره نقش هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی (جشنواره ملی موج) اظهار داشت: ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل مردم استان هرمزگان در رشته‌های مختلف هنری در کشور کم نظیر است و کمتر استانی را سراغ داریم که چنین مجموعه‌ای از ظرفیت‌های هنری را یک‌جا در خود داشته باشد.

وی بیان داشت: هرمزگان با این ظرفیت هنری نیاز داشت تا یک جشنواره هنری چند جانبه در سطح ملی و حتی بین المللی را میزبانی کند که این مهم با پیگیری و حمایت بهزیستی کشور، وزارت کشور و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به میزبانی و تولی‌گری دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس اجرایی شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: ماهیت این جشنواره اثرگذاری بر قشر هنرمندان برای تشویق آنها به تولید آثار هنری با رویکرد کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی، آسیب های نوپدید و ... است که در کنار این هدف به گونه برنامه‌ریزی شده تا آثار برگزیده در مناطق و محلات آسیب خیز شهر، بوستان غدیر بندرعباس، پایگاه‌های اجتماعی بهزیستی و زندان‌ها اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان هرمزگان نیز در این نشست بر کنترل محتوایی آثار برگزیده تاکید کرد و گفت: در کنار نگاه فنی و کارشناسانه به جنبه هنری آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره، این آثار به لجاظ محتوایی و از دیدگاه جامعه شناختی و روان شناختی نیز مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم بیشترین بازخورد و اثربخشی را در این زمینه داشته باشیم.

مهین عسکری یادآور شد: آثار برگزیده در این جشنواره می‌تواند در آینده مورد بهره‌برداری فرهنگی در مراکز بهزیستی سایر استان‌های سراسر کشور قرار گیرد که در این راستا باید آثار دسته‌بندی و از دیدگاه مخاطبان خاص بهزیستی ارزیابی شوند.

دبیر اجرایی جشنواره نقش هنر در کاهش آسیب های اجتماعی (جشنواره ملی موج) نیز اظهار داشت: آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره از 28 استان مختلف کشور بوده است که از 11 استان آثار برگزیده وجود دارد و در مجموع بیش از 150 نفر مهمان از سایر نقاط کشور داریم.

رضا کمالی افزود: در بخش‌های فیلم، عکس و تئاتر این جشنواره به صورت ملی برگزار شده و در بخش موسیقی تنها از استان هرمزگان پذیرش آثار داشته‌ایم.

وی گفت: دبیرخانه این جشنواره از اوایل سال 95 دایر و شروع به فعالیت کرده و تلاش کردیم تا در نخستین سال برگزاری این جشنواره ملی بتوانیم بالاترین کیفیت ممکن را به اجرا بگذاریم.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610884
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.