به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس، افزود: مردم در 12 فروردین سال 58 با حضور خود در پای صندوق های رای، حاکمیت اسلام را تثبیت کردند.
وی بیان داشت: در این روز ملت ایران با بصیرت اسلامی در پای صندوق های رأی حاضر شدند و با رأی به جمهوری اسلامی، نقشه های شوم دشمنان و تلاش اسکتبار را نقش برآب کردند.
امام جمعه بندرعباس در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به فرارسیدن روز 13 فروردین ماه که به نام روز طبیعت نامگذاری شده، گفت: باید با حضور در طبیعت از این فرصت برای اندیشه و نگریستن در آیات قدرت خداوند بهره برداری کنیم.
وی بیان اینکه در روز طبیعت نباید با ریختن زباله، باعث آلودگی محیط زیست شده و آن را تخریب کنیم، اضافه کرد: خسارت به منابع طبیعی و ورود به زمین های کشاورزی بدون اجازه صاحب ملک و خسارت به محصولات حرام می باشد.
آیت الله نعیم آبادی با اشاره به اینکه یکی از واجباتی که مردم اطلاعات کافی در خصوص آن ندارند، مقوله خمس است، گفت: خمس یک واجب مخفی است که باید مردم را نسبت به آن و اهمیت این مساله آگاه کنیم.
نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت خمس در اسلام، بیان داشت: برخی شبکه های وهابی بر نبود احکام خمس در منابع اهل سنت تاکید و سعی می کنند که با طرح این ادعاهای واهی، اهمیت واجبات الهی را کمرنگ کنند که مسلمان باید نسبت به این گونه توطئه های دشمنان هوشیار و آگاه باشند.
وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به نقش مهم خانواده در سلامت جامعه و پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی و فساد اشاره کرد و گفت: تربیت صحیح فرزندان و آماده کردن آنها برای نقش پذیری در آینده جامعه یک رسالت بزرگ از سوی اسلام بر دوش والدین است که باید آن را به خوبی ایفا کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.