به گزارش ایرنا علیرضا مجرد پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: بیشترین تردد در محور شهید رجایی به سمت بندرعباس و برعکس و میدان شهید نامجو به سمت بندرعباس بوده است.
وی ادامه داد: شهرستان های بندرعباس و شهرستان قشم بیشترین مسافر و مهمان ورودی را در بین شهرستان های هرمزگان به خود اختصاص داده اند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان اضافه کرد: 367 هزار و 957 وسیله نقلیه از هرمزگان خارج و 321 هزار و 237 وسلیه نقله وارد هرمزگان شده اند.
وی اشاره کرد: با توجه به بارشی که در سطح هزمرگان باریده میزان ورود وسایل نقلیه به هرمزگان در مدت مشابه نسبت به سال قبل 11 درصد کاهش داشته و خروج وسایل نقلیه بدون تغییر بوده است.
مجرد افزود: در مجموع بخش حمل و نقل 6 میلیون و 224 هزار و 75 مسافر جابه جا شده اند که 91 درصد این ها سهم حمل و نقل جاده ای، سه درصد سهم هوایی، یک دهم درصد سهم ریل و هشت وهشت دهم درصد هم سهم بخش دریایی بوده است.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان گفت: 94 تصادف در محورهای مواصلاتی هرمزگان رخ داد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 18درصد کاهش یافته و 11 نفر در محل سانحه جان خود را از داده و 124 نفر مجروح شدند.
وی یادآور شد: میزان مصدومان تصادف ها در مقایسه با سال گذشته 27 درصد افزایش و فوتی ها در محل سانحه 2 درصد کاهش یافته است.
به گفته مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان، بیشترین علت تصادف ها سبقت و سرعت غیر مجاز است.
وی اشاره کرد: 40 دروبین کنترل سرعت و 66 دستگاه تردد شمار در محورهای مواصلاتی هرمزگان وجود دارد و بیشترین تخلف ها در محور درگهان به قشم بوده که علت آنها سرعت غیر مجاز وسایل نقلیه است.
مجرد اظهار داشت: افزون بر 115 کیلیومتر سرعت برای هر وسیله نقلیه در این محور به ثبت رسیده که برای کاهش این تخلف در همه محورهای شهرستان قشم و به خصوص محور درگهان به قشم دوربین های کنترل سرعت مجهز می شوند.
مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای هرمزگان در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا در خصوص سهم عوامل مختلف در سوانح جاده ای ضمن نقدی کوتاه بر حضور خودرو پراید در جاده ها، ادامه داد: سهم جاده برابر گزارشی که کارشناسان می دهند بین 10 تا 15 درصد است و 75 درصد راننده و حدود 10 تا 15 درصد سهم خودرو است.
مجرد بیان کرد: راهداری و حمل و نقل جاده ای کاربر جاده ها و محورهای مواصلاتی است و زمانی که نگهداری راه ها را به این سازمان واگذار کنند بهتر می تواند سطح کیفیت راه ها حفظ کند.
وی ابراز داشت: از بهمن ماه سال گذشته هرمزگان شاهد سه بارش بسیار شدید بود به گونه ای که برخی از محورهای مواصلاتی روستایی قطع شد و در عین حال سریع نسبت به بازگشایی آنها اقدام شد.
این استان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز 96 تاکنون شاهد حضور دو میلیون و 495 هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوسی و وسیله شخصی وارد استان شدند.
با توجه به زیر ساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی 2 میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لاک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.
نزدیک به 6 هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه ،30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی میزبان گردشگران نوروزی است .
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.