به گزارش ایرنا محسن ضیایی چهارشنبه در حاشیه بازدید از کشتی تفریحی در بندر شهید حقانی شهر بندرعباش افزود: جاذبه های طبیعی و به خصوص دریا و سواحل و جزایر ، مسافران را هرساله در نوروز به هرمزگان جذب می کند.
وی ادامه داد: وجود این سواحل طولانی زمینه خوبی برای گسترش گردشگری ساحلی و دریایی در این استان فراهم کرده که میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان با همکاری های بین بخشی در حال تلاش برای تحقق این امر است.
وی اضافه کرد: الگو گیری از مناطق آزاد مانند جزایر کیش و قشم و همچنین سند برنامه ششم توسعه کشور در این زمینه می تواند بسیار رهگشا باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هرمزگان اظهار داشت: کشتی تفریحی که در ابتدا لندیکرافت بوده با انجام اصلاحاتی به عنوان کشتی تفریحی کار خود را از سه سال قبل در جزیره کیش آغاز کرده است.
ضیایی خاطر نشان کرد: این کشتی برای توسعه گردشگری ساحلی و دریایی با هماهنگی منطه آزاد کیش به بندرعباس منتقل شده تا آغازگر راهی نو در این شهر باشد.
براساس اعلام مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری میراث فرهنگی و رئیس ستاد تسهیلات کشور روز روز جاری در بندرعباس از ابتدای تعطیلات نوروز تاکنون 35 میلیون نفر شب اقامت صورت گرفته است.
این استان به عنوان مقصد گردشگران از ابتدای نوروز 96 تاکنون شاهد حضور دو میلیون و 495 هزار مسافر از شهرهای مختلف بوده که از طریق قطار، هواپیما، اتوبوسی و وسیله شخصی وارد استان شدند.
با توجه به زیر ساخت های سفر دریایی و اینکه هرمزگان استان ویژه سفرهای دریایی است، از کل مسافران نوروزی 2 میلیون نفر آنان سفرهای دریایی به قشم ، کیش ، هرمز، جزایر ابوموسی ، هنگام ، لاک و هرمز داشتند و از مزیت های این جزایر بهره بردند.
نزدیک به 6 هزار تخت هتلی در استان به غیر از کیش و قشم آماده پذیرش مسافران نوروزی بوده و با احتساب این دو منطقه ،30 هزار تخت هتلی و 165 مکان اقامتی میزبان گردشگران نوروزی است .
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.