به گزارش ایرنا بتول جهانداری شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره خیریه همدلی اقوام ایرانی افزود: این جشنواره شامل برنامه های متنوعی از جمله غذاها و لباس های محلی ، صنایع دستی و نواها و موسیقی های محلی اقوام ساکن هرمزگان بود که در مدت سه روز فعالیت با استقبال گرم مردم نوع دوست مواجه شد.
عضو هیات مدیره موسسه ی خیریه نسیم رحمت هرمزگان ادامه داد : در این جشنواره علاوه بر خدمات یاد شده، مشاوره های خانواده و پزشکی ارائه شد که استقبال و حمایت مردم خونگرم هرمزگانی و همچنین سایر هموطنانی که در آستانه نوروز به هرمزگان سفر کرده اند را بدنبال داشت.
وی اضافه کرد: مردم نیکوکار با حضور و حمایت خود انگیزه خدمت را برای این موسسه که تلاشهای چشمگیری از بدوتاسیس برای حمایت از دانش آموزان بی بضاعت در بخش ها مختلف انجام داده است دوچندان کرده اند که بدون شک این همراهی باقیات و صالحات و ذخیره عمل نیک برای آخرت است.
رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان آموزش و پرورش و عضو هیات مدیره موسسه خیریه نسیم رحمت هرمزگان همچنین با قدردانی از حامیان این جشنواره، خاطرنشان کرد: حضور پرشور اقوام ایرانی لُر بختیاری، شمالی ها، کرمانی ها، فارسی ها، کردهای ایلام ،لارستانی ها و خوزستانی های میهمان و مقیم هرمزگان را ستودنی بود.
وی بیان داشت: اجتماع اقوام ایرانی در آیین های بومی، موجب تحکیم وحدت ملی و انسجام و صمیمیت است چرا که ایران اسامی کشوری متحد و یکپارچه و دارای بهترین سطح اتحاد ملی در دنیاست.
جهانداری از همکاری مدارس مجتمع علوم پزشکی، دخترانه ابتدایی سما، پسرانه محراب رشیدی، دخترانه و پسرانه شاهد، پسرانه گرجی زاده ، صنعتی،هنرستان امام خمینی، دبیرستان دخترانه نورالهدی و پسرانه مقطع متوسطه اول شاهد و دخترانه عصمتیه که با مشارکت خود به تنوع برنامه های این جشنواره کمک کردند قدردانی کرد.
وی گفت: عواید حاصل از این جشنواره در قالب بسته های هدیه شامل لباس و سایر اقلام مورد نیاز در آستانه سال نو به دانش آموزان بی بضاعت هدیه می شود.
عضو هیات مدیره این موسسه ، وجود چنین موسسه های خیریه ‌ای را مایه خیر و برکت دانست و افزود: عواید برگزاری جشنواره‌های بومی محلی با حضور اقوام مختلف ساکن استان هرمزگان و برگزاری جشنواره غذا و یا جشنواره پوشش محلی می تواند وضعیت رفاهی دانش‌آموزان بی‌بضاعت را بهبود بخشد.
وی بیان داشت: یکی دیگر از برنامه‌هایی که در گذشته اجرا شده و در برنامه‌های آتی نیزدنبال می شود، هوشمندسازی مدارس است که در این زمینه خیرین همکاری خوبی داشته ‌اند.
در این آیین رئیس هیات مدیره موسسه خیریه نسیم رحمت نیز با تاکید بر حفظ کرامت انسانی اظهار داشت: ملاک کار در این عرصه رضای خداوند متعال بوده و این موسسه با بهره گیری ازهمه ظرفیت ‌ها تلاش می کند به نحوی شایسته و بر مبنای حفظ کرامت انسان ‌ها حمایت های لازم از افراد بی بضاعت را داشته باشد.
عبدالحمید حزنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته افزود: حمایت های این موسسه تنها به تهیه لوازم تحصیل و پوشاک منحصر نبوده و شامل رسیدگی به وضعیت بهداشت و درمان دانش آموزان و خدمات مشاوره می شود.
وی ادامه داد: علاوه بر خدمات پشتیبانی، تیم پزشکان خَیِر رایگان خدمات پزشکی را به دانش‌آموزان ارائه کرده و در این مسیر یار و همراه هستند.
جشنواره خیریه همدلی اقوام ایرانی به همت موسسه نسیم رحمت وابسته به اداره کل آموزش و پرورش به مدت سه روز در پارک ساحلی غدیر بندرعباس برگزار شد.
7195/3219/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.