به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی سه شنبه در هفتمین جلسه شورای پدافند غیرعامل هرمزگان اظهار داشت: روند مجموعه پدافند غیرعامل یک ‌روند رو به رشد در سطح استان و در سطح ملی است و باید سعی در نهادینه ‌سازی آن کنیم.
اکرمی بیان داشت: هرمزگان توانست مانند سال های گذشته، رتبه‌ ای در خور شأن را با تلاش های صورت گرفته در حوزه پدافند غیرعامل کسب کند و قدم‌های خوب و مؤثری در این زمینه در هرمزگان برداشته ‌شده است.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در طی سال 95، به بررسی عملکرد دستگاه ‌های اجرایی در راستای نیل به اهداف پدافند غیرعامل پرداخت.
سید عبدالمحمد سجادی بیان داشت: امسال استان هرمزگان موفق به کسب سه رتبه کشوری در حوزه‌ پدافند غیرعامل شده است.
وی عنوان کرد: شرکت پالایش نفت بندرعباس رتبه برتر کشور را در زمینه رعایت الزامات پدافند غیرعامل کسب کرد و به‌ عنوان الگو در طراحی مفهومی پدافند غیرعامل نیز حائز رتبه شد و همچنین شرکت گاز سرخون و قشم حائز رتبه برتر HSEو شرکت برق منطقه ‌ای رتبه برتر کشوری را در ارزیابی سالانه وزارت نیرو کسب کرده است.
این مسئول در این نشست از عملیاتی شدن مراحل اول و دوم طرح جامع پدافند غیرعامل در استان هرمزگان خبر داد.
در پایان این نشست دستگاه‌های برتر اجرایی و دبیران فعال پدافند غیرعامل استان هرمزگان معرفی و از تمامی روسای کارگروه‌های دوازده گانه، دبیران مربوطه و دستگاه‌های اجرایی قدردانی شد.
پدافند غیرعامل مقوله ای مهم و حساس در دنیای امروز است که در کشور ما نیز با توجه به موقعیت خاص و استراتژیک آن با جدیت تمام از سوی دولتمردان دنبال می شود.
مصون سازی زیرساخت های ملی به منظور مقابله با نفوذ دشمنان اصلی ترین راهبرد پدافند غیرعامل درسراسرکشورمان است که با اجرای مجموعه تدابیر و تمهیدات خاص متناسب با فعالیت و نوع عملکرد هر کدام از دستگاه ها، شرکت ها، صنایع و ادارات مختلف پیگیری می شود.
موضوع گسترده پدافند غیرعامل یا دفاع غیرعامل به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آنها می توان از وارد شدن خسارت مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرد یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.