به گزارش ایرنا، علی کریمی دوشنبه در نشست با کارشناسان این بخش افزود: به دلیل شرایط مناسب آب و هوایی، تولید و ذخیره سازی بچه میگو
در مزارع پرورش میگو استان امسال 10 روز زودتر آغاز شده است.
این مقام مسئول ادامه داد: عملیات تولید و ذخیره سازی در 11 مرکز تکثیر هرمزگان انجام می شود و فصل برداشت میگوی پرورشی در هرمزگان از تیر سال آینده آغاز می شود و تا بهمن ادامه دارد.
کریمی با اشاره به افزایش 38 درصدی تولید میگو در استان در 11 ماهه امسال، گفت: در این مدت 9 هزار و 900 تن میگو در سه هزار هکتار مزارع پرورش میگو و در 9سایت شهرستان های پارسیان، بندرلنگه، قشم، بندرعباس ، میناب، سیریک و جاسک تولید شده است.
هرمزگان حدود چهار هزار هکتار مزرعه پرورش میگو در شهرستان های بندرلنگه ، سیریک ، جاسک ، قشم ، میناب، پارسیان و بندرعباس دارد.
میگوی پرورشی در هرمزگان از نوع وانامی است که تولید آن از سال هشتاد و هشت به صورت آزمایشی در بیست هکتار از مزارع پرورش میگو آغاز شده است.
کاهش هزینه های غذایی ، ضریب رشد و بازماندگی بالا ، مقاوم بودن به بیماریها و داشتن دوره رشد کمتر از جمله ویژگی های میگوی وانامی است.
استان هرمزگان با داشتن 30 هزار صیاد و 22 بندر صیادی با یک هزار و 400 کیلومتر نوار ساحلی جایگاه نخست صید آبزیان را در بین استان های کشور دارد و در تکثیر و پرورش آبزیان نیز پیشرو است.
7198/2094
خبرنگار: فاطمه حسینی** انتشاردهنده: هومن محمدکرمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.