به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های نمازجمعه بندرعباس اظهارداشت: عده ای با توصیه های تلفنی فرد مورد نظرخود را انتخاب می کنند وعده ای دیگر به فامیل رای می دهند و سپس به گلایه از افرادی که خود برگزیده اند می پردازند.
وی ادامه داد: چنین افرادی که بدون شناخت و آگاهی انتخاب خود را انجام داده اند لذا حق نق زدن و گلایه کردند را ندارد وبرای جلوگیری از چنین پیش آمدهایی برای انتخاب فرد اصلح تحقیق و مطالعه کافی صورت پذیرد و به فرد اصلح رای دهند.
امام جمعه بندرعباس اظهارداشت: رای و انتخابات دارای اهمیت کلیدی در سرنوشت جامعه بوده و در انتخابات سرنوشت جامعه به افراد منتخب سپرده می شود و این اهمیت لزوم دقت در انتخاب افراد را افزایش می دهد.
ایت الله نعیم آبادی دربخش دیگری از با اشاره به 14 اسفند، روز نیکوکاری افزود: انسان باید خود بینی را کنار گذارده و درعمل نشان دهد به فکر همنوع خود است.
وی با اشاره به اهمیت پرداخت خمس برای جامعه تهمت زنندگان به روحانیت را افرادی ناآگاه دانست و گفت: بخشی از خمس برای نگهبانان دین اختصاص دارد و حوزه های علمیه پرورش دهندگان این افراد هستند.
وی افزود: حوزه های علمیه با استفاده از این وجوه فیلسوفان و متفکران اسلامی را برای مقابله با هجمه های دشمنان و تعالی و رشد معنوی جامعه اسلامی پرورش می دهد.
امام جمعه بندرعباس خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه در جمهوری اسلامی ایران بر خلاف کلیساها از دولت مستقل که این استقلال باعث شده روحانیت بتواند به آسانی حرف خود را آزادانه بیان کرده و به نقد بپردازد.
آیت الله نعیم آبادی اشاره کرد: مراجع عظام همچون آیت الله سیستانی با پول خمس مدارس و مساجد و بناهای دارای منفعت عمومی زیادی درکشور و هرمزگان احداث کرده اند.
وی بیان کرد: آیت الله سیستانی قصد دارد با بخشی از خمس مرکز بزرگ تفریحی در جزیره هرمز ایجاد کند که نفع آن به اهالی این جزیره و مردم استان می رسد.
پیش از خطبه های نماز جمعه ، نمازگزاران به مداحی و سینه زنی در رثای شهادت دخت گرامی رسول اکرم (ص) پرداختند.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.