فلکناز دهقانی عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراسم استقبال و تشییع شهدا ساعت 14 با حضور پرشور و گسترده مردم ولایت مدار این شهرستان از پارک شهر تا گلزار شهدای گمنام شهرسردشت برگزار شد .
این مقام مسئول افزود: شهرستان بشاگرد 29شهید تقدیم انقلاب کرده و در سال 79 پیکر پاک پنج شهید گمنام در روستای خمینی شهر این شهرستان دفن شد.
وی ضمن تاکید بر گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، بیان داشت: اگر امروز با امنیت و آسایش خاطر می توانیم آیین های مختلفی در سطح شهر برگزار کنیم به برکت خون همین شهداست.
دهقانی افزود: همه ما اگر به دنبال سعادت هستیم باید ادامه دهنده راه شهیدان باشیم و این بزرگواران را الگوی خودمان در زندگی قرار دهیم.
فرماندار بشاگرد بیان کرد: شهدا با ایثار و از خودگذشتگی دین خودشان را نسبت به اسلام، مملکت، انقلاب و رهبر معظم انقلاب ادا کردند.
استان هرمزگان از روز سه شنبه دهم اسفندماه میزبان 20 شهید گمنام دفاع مقدس است که این شهدا امروز پنجشنبه همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) پس از تشییع در شهرستان های بندرعباس ، پارسیان ،بندرلنگه و میناب نیز به خاک سپرده شدند.
اقشار مختلف مردم شهید پرور هرمزگان در مسیر استقبال از شهدای گمنام از فرودگاه بین المللی بندرعباس تا امامزاده سید مظفر پیکرهای مطهر این شهیدان را با گل و گلاب مشایعت و با آرمان های این شهدای والامقام تجدید میثاق کردند.
این شهدا در عملیات خیبر و محرم در سال 67 به شهادت رسیدند .
با به خاکسپاری 20 شهید گمنام در هرمزگان شمار شهدای گمنام در این استان به 60 شهید رسید.
شهرستان بشاگرد در 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.