به گزارش چهارشنبه ایرنا به نقل از این روابط عمومی ، برنامه مستند ناخدابابو ، به تهیه کنندگی داوود سماواتی یار ، روایتگر گذشته بندرکنگ ومردمان دریانور آن است.
این فیلم با رویکرد مردم شناسی و با هدف معرفی فرهنگ ، تاریخ ، معماری ، گویش ، آداب و رسوم مردم و مراسم آیینی دریانوردان و لنج سازان بندر کنگ در سواحل شمالی خلیج فارس تولید شده است.
*مستند حیات درمانگرو ، به معرفی جلوه های حیات در اکوسیستم و زیست بوم جنگل مانگرو در هرمزگان پرداخته و ارتباط موجودات جانوری و گیاهی را با زبان تصویر نشان می دهد که تهیه کنندگی آن برعهده عبدالعزیز قاسمی است.
کالنگ ، به تهیه کنندگی اسماعیل موذنی که براساس آداب و رسوم ، گردشگری و اقتصادی در سیمای خلیج فارس تهیه و تولید شده است
*جنگ شبانه شب های قشم ، به تهیه سیروس صادقی در ایام نوروز هرشب از ساعت 21 به مدت 52 دقیقه با بخش های مختلف و متنوع از جمله معرفی آداب و رسوم مردم هرمزگان در ایام نوروز ، ترانه ، سرود ، گزارش ، دیدنی ها ، موسیقی سنتی ، دعوت از هنرمندان کشوری ، مسابقه پیامکی ، بدون شرح و معرفی بازارها و مراکز خرید پخش خواهد شد.
*نوای شرجی ، به تهیه کنندگی حامد حمیدی که با هدف ایجاد فضایی شاد همراه با پخش موسیقی بومی و منطقه ای به مدت 60 دقیقه از ساعت 15/23 از سیمای خلیج فارس در ایام نوروز پخش خواهد شد.
*صبح خلیج فارس ، برنامه ای است در قالب جنگ صبحگاهی با بخش های مختلف که لحظه های شادی را به هم استانی های عزیز در طول ایام نوروز فراهم خواهد آورد. این برنامه به تهیه کنندگی پویا نامداری در 12 قسمت تدارک دیده شده که از ساعت 15/10 بر روی آنتن سیمای خلیج فارس می رود.
*طبیعت گردی ، برنامه ای است که به معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی استان هرمزگان می پردازد. این برنامه در قالب مستند گزارشی در 13 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی عبدالعزیزقاسمی تهیه شده که در ایام نوروز از ساعت 15/19 تقدیم مخاطبان خواهد شد.
*نوروز دریا ، که هر روز در ایام نوروز با هدف معرفی جاذبه های طبیعی و گردشگری استان پخش خواهد شد. همچنین مصاحبه با مهمانان نوروزی ، ترانه و سرود به تهیه کنندگی اسحق آزادبخش با شروع ایام نوروز از شبکه استانی سیمای خلیج فارس پخش خواهد شد.
*خرگشت ،عنوان مستند گزارشی است به تهیه کنندگی عبدالعزیز قاسمی در پنج قسمت 20دقیقه ای که به موضوع گردشگری غذا و انواع غذاهایی که در استان طبخ می شود ، می پردازد.
*بچه های ساحل ، برنامه ای است از سیمای خلیج فارس به تهیه کنندگی سیما محمد پور ویژه گروه سنی کودک و نوجوان که در ایام نوروز با بخش های شاد و متنوع انیمیشن و کارتون هر روز از ساعت 15/11به مدت 60 دقیقه روی آنتن سیمای خلیج فارس خواهد رفت.
*چیری ویری بهاری ، برنامه رادیو خلیج فارس است که با هدف ایجاد فضایی شاد و صمیمانه ضمن اطلاع رسانی به شنوندگان و مسافران نوروزی پخش خواهد شد.
طنز ، موسیقی ، بسته های کارشناسی و گزارش از مهمانان نوروزی از دیگربخش های این ویژه برنامه رادیویی است که در 13 قسمت و در 2 بخش صبح وعصر از رادیو خلیج فارس پخش می شود.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.