به گزارش ایرنا دکتر غلامعباس مومنی یکشنبه در نشست خبری به مناسبت برگزاری چهارمین کنگره شهدای جامعه پزشکی اظهار داشت: استادان خوبی دردانشگاه علوم پزشکی استان وجود دارند و انتظار می رود مسئولان دلایل وجود مشکل یاد شده را بررسی و رفع کنند.
وی ادامه داد: تعداد پزشکان متخصص ریه ، فوق تخصص گوارش و غدد ناکافی بوده و متخصص جراحی اطفال با وجود سالانه 12 هزار زاد و ولد در هرمزگان و متخصص عروق وجود ندارد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان اضافه کرد: پزشک عمومی به اندازه کافی در این استان وجود دارد و باید برای ماندگاری پزشکان متخصص تلاش کرد.
مومنی ابراز داشت: چگونه است که پزشکان متخصص در مناطق و استان های مشابه هرمزگان ماندگار می شوند ولی در هرمزگان باقی نمی مانند.
وی اشاره کرد: یکی از دلایل این امر به در اختیار نگذاشتن امکانات و دیگر مشکل پزشکان با بیمه ها است، سایر استان ها به نیروی انسانی توجه کرده و تسهیلات در اختیار پزشکان قرار می دهند.
رئیس جامعه پزشکی هرمزگان اظهار داشت: نبود دسترسی به پزشک، بیماری ها را مزمن می کند و از سوی دیگر گاهی افراد توان لازم را برای عزیمت به شهر را ندارند.
وی خاطر نشان کرد: البته بی توجهی خود بیماران می تواند یکی از دلایل جزئی مزمن شدن بیماری باشد و این مشکل در منطقه شرق هرمزگان حادتر است.
مومنی افزود: آمار بالایی از کمبود تخت های بیمارستانی در هرمزگان وجود دارد و ظرفیت 225 تخت بیمارستان تامین اجتماعی بندرعباس به صورت 100 درصد اشغال است.
وی با بیان اینکه بسیج جامعه پزشکی هرمزگان شناسایی بیماری ها و اطلاع رسانی به مراکز درمان و دانشگاه علوم پزشکی را انجام می دهد ، اظهار داشت: بیشتر مردم استان با توجه به شرایط آب و هوایی مشکل بیماری های چشمی دارند که می توان به آب مروارید اشاره کرد.
رئیس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان ابراز داشت: فقر آهن ، فشار خون و بیماری های کلیوی جزء بیشترین بیماری های شایع داخلی در استان محسوب می شوند.
وی یادآور شد: انتظار می رود روستاییان فشار خون نداشته باشند ولی این بیماری وجود دارد که علت بسیاری از بیماری ها به تغذیه باز می گردد و می توان با برنامه ریزی و ارائه مکمل های غذایی آنها را رفع کرد.
رئیس جامعه پزشکی هرمزگان با اشاره به موضوع پرداخت نشدن سهم اجتماعی صنایع غرب بندرعباس، ادامه داد: دروازه طلایی بندر شهید رجایی به غیر از خاک کامیون ها چیزی برای مردم هرمزگان نداشته و مسئولان آن باید سهم درمان را بپردازند.
وی اشاره کرد: این سازمان در سال جاری تعداد 170 اردوی یک روزه پزشکی ، 14 اردوی سه روزه پزشکی ، 17 اردوی هفت روزه پزشکی برگزار و 6 بیمارستان صحرایی برپا کرده است.
رئیس جامعه پزشکی هرمزگان یادآور شد: کنگره شهدای جامعه پزشکی هرمزگان 10 اسفند در بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برگزار می شود.
وی ادامه داد: شاهد رونمایی از کتاب خاطرات شهدای جامعه پزشکی و تشییع پیکر چهار شهید گمنام در این همایش خواهیم بود.
رئیس بسیج جامعه پزشکی اضافه کرد: سرکشی از خانواده شهدا و تجلیل از آنان و خادمان اربعین جزء برنامه های این کنگره است.
رئیس بسیج جامعه پزشکی هرمزگان گفت:جامعه پزشکی استان 15 شهید از شامل امدادگر، راننده آمبولانس، رئیس بیمارستان در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده است.
مومنی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی کشور در سال 1374 و بسیج جامعه پزشکی هرمزگان در سال 79 تشکیل شد.
3219 /6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.