به گزارش ایرنا ، حسین قاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این جشنواره با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در راستای احیا و حفظ آداب و رسوم میناب از 17 تا 20 اسفندماه در مرکز شهر تیرور برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در 25 غرفه برگزار می شود ، خاطر نشان کرد: برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب معرفی آداب و رسوم مناطق اقدامی موثر در جهت جذب گردشگر و کمک به صنعت توریسم می شود و معرفی ظرفیت ‌های طبیعت ‌گردی ، تعمیق فرهنگ حراست از آئین‌ های کهن میناب و ایجاد روحیه نشاط و شادابی اجتماعی از مهم‌ ترین اهداف این جشنواره است.
شهردار تیرور میناب اظهارکرد: ارزش‌ها و باورهای مردمی نوعی سرمایه فرهنگی هر منطقه محسوب می‌شود و از این رو دستگاه ‌های متولی باید در حفاظت از آن جدیت بیشتری داشته باشند.
وی بیان داشت: میناب یکی از شهرستان‌های دارای قدمت و با سابقه هرمزگان است که مردم آن صاحب آیین‌ ها و فرهنگ غنی هستند.
قاسمی با بیان اینکه آیین‌ ها و باورها پیوندی ناگسستنی با زندگی مردم میناب دارند ، بیان کرد: میناب ابعاد فرهنگی زیادی دارد که بیشتر آن یا ناشناخته مانده و یا بر اثر گذر زمان به فراموشی رفته‌ است.
وی بیان کرد: این جشنواره شامل پخت نان ، شیرینی و انواع غذاهای محلی ، اجرای بازی ‌های بومی و محلی ، صنایع دستی و محصولات تولیدی شهرستان میناب است و طی برگزاری جشنواره از شرکت‌کنندگان با کلوچه محلی ویژه میناب پذیرایی می‌شود.
شهردار تیرور با اشاره به اینکه در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر جشنواره تمام مردم تیرور بسیج شده‌اند، افزود: در جشنواره سور، سرنا و زندگی از نخبگان ، فرهیختگان و فعالان فرهنگی تیرور تجلیل می شود.
وی افزود: از مسئولان ، اصحاب فرهنگ و رسانه و علاقمندان به احیای فرهنگ بومی و محلی تقاضا می‌کنیم در برپایی این جشنواره مشارکت و همراهی کنند.
گفتنی است شهر تیرور یکی از مناطق مستعد در بخش کشاورزی در میناب است که بیش از 6 هزار نفر جمعیت دارد و از آبان ماه سال گذشته به شهر تبدیل شده است.
شهرستان میناب با 300 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق بندر عباس قرار دارد .
7194/6048
خبرنگار : علی نجفی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.