به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ایوبی مهریزی چهارشنبه در حاشیه بازدید از طرح مجتمع فولاد مبشر نورد دریا واقع در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس، تصریح کرد: دولت با رفع موانع موجود در مسیر توسعه صنعت و تولید کشور، به دنبال فراهم آوری فضای رقابتی است.
وی خاطرنشان کرد: سیاست دولت تاکید بر حضور شرکت‌های صنعتی خارجی و تولید تجهیزات، همراه با ورود تکنولوژی در داخل کشور است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن وتجارت گفت: تلاش های بسیاری برای بهره مندی حداکثری از فضای جدید بین الملل ایجاده شده پس از برجام برای بخش تولید و تجارت با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی صورت گرفته و فرصت رایزنی و چانه‌زنی صنایع داخلی با شرکت‌های معتبر خارجی فراهم شده است.
ایوبی تصریح کرد: این وزارتخانه درصدد تکمیل و بهم پیوستگی حلقه های زتجیره تولید صنایع معدنی از جمله فولاد است .
وی با اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید برای بهبود شرایط کسب و کار در کشور، گفت: در سه سال گذشته 243 هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده و موضوع اشتغالزایی جزء برنامه های مهم دولت یازدهم است.
معاون طرح و برنامه ریزی وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه منابع کشور برای تحقق رشد اقتصادی، کم است ،تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه های خرد و کلان مردم در مدار تولید و فعالیت اقتصادی قرار نگیرد نمی توان به سقف رشد هشت درصد درنظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه در اقتصاد رسید.
لازم به ذکر است، براساس سند چشم انداز 1404، ظرفیت فولاد کشور 55 میلیون تن پیش بینی شده که از این رقم حدود 15 میلیون تن به صادرات اختصاص دارد.
هم اکنون ظرفیت فعال تولید فولاد نورد در کشور بیش از 30 میلیون تن است.
در استان هرمزگان شش منطقه ویژه اقتصادی قشم، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، بندر شهید رجایی، کشتی سازی خلیج فارس، منطقه انرژی بر پارسیان (غرب استان) و منطقه ویژه اقتصادی لاوان ( نفتی) و همچنین دو منطقه آزاد تجاری کیش و قشم فعالیت دارند.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس که هم اکنون افزون بر 13هزار نفر در صنایع مستقر در آن مشغول به کار هستند در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در مجاورت مجتمع بندری شهید رجایی و پالایشگاههای ستاره خلیج فارس و بندرعباس قرار دارد.
دسترسی به راههای هوایی، دریایی، ریلی، شوسه و مجاورت با پالایشگاههای بزرگ نفت ستاره خلیج فارس، و بندرعباس، بندرشهید رجایی و خلیج فارس، نیروگاه و دارا بودن هتل پنج ستاره، تجهیزات آب شیرین کن و تصفیه آب و اسکله های اختصاصی تخلیه و بارگیری مواد فله معدنی مجهز به 33 کیلومتر نوار نقاله وتجهیزات آن با ظرفیت 12میلیون تن ، اسکله اختصاصی تخلیه مواد نفتی با ظرفیت 15میلیون تن از ویژگیهای منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس نسبت به دیگر مناطق ویژه در سراسر کشوراعلام شده است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.