حامد شکوهی یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه های کاداستری تعداد 36 محدوده اجرایی نیز در شهرستان های سیریک ، رودان ، پارسیان ،حاجی آباد ، میناب و جاسک به میزان 210 هزار هکتار تهیه و مورد بررسی و تعیین تکلیف قرار گرفته و جهت سیر مراحل بعدی به اداره ثبت اسناد و املاک تحویل داده شده است.
وی بیان داشت: اجرای طرح کاداستر (سنددار شدن اراضی) موجب کاهش استعلام و عوامل موثر در تخریب منابع طبیعی می شود.
شکوهی تصریح کرد: در راستای دستیابی به اهداف چشم انداز افق 1404 بخش منابع طبیعی و ماده 9 قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی انجام طرح کاداستر اراضی ملی و دولتی در دستور کار سازمان جنگلها ، مراتع و آبخیزداری کشور قرار گرفت.
وی اضافه کرد: این طرح با هدف اصلاح نقشه های سنواتی تفکیک انفال، ایجاد سامانه کاراستر و ارتباط اطلاعات ثبتی و حقوقی و تبدیل اسناد دفترچه ای به سند تک برگی صورت گرفت.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دستور العمل اجرای طرح کاداستر پس از چند مرحله اصلاح در سالهای 91 تا 94 در نهایت مردادماه سال گذشته ابلاغ شد.
نقشه کاداستر نوعی نقشه برداری ثبتی است، یعنی نقشه برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرزهای آن سند مالکیت صادر کرد.
از مساحت هفت میلیون و200 هزار هکتاری استان هرمزگان ، شش میلیون و 900 هزار هکتار جزو عرصه های منابع طبیعی است که یک میلیون و 80 هزار هکتار آن جنگل ، چهار میلیون و 93هزار هکتار مرتع و یک میلیون و 565 هزار هکتار آن را بیابان تشکیل می دهد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.