به گزارش ایرنا ، علیرضا درویش نژاد شنبه در تشریح برنامه های هفته قران و عترت درجمع خبرنگاران افزود: برنامه های هفته قران و عترت در هرمزگان از 12 بهمن همزمان با آغاز دهه فجر تا 19 اسفندماه امسال انجام می شود.
وی بیان داشت: برنامه های هفته قرآن و عترت در قالب جشنواره مسابقات قرآنی به میزبانی سیریک ، جشنواره شعر و داستان دررودان و جشنواره فیلم و فیلم نامه نویسی با محوریت جاسک برگزار می شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی هرمزگان یادآورشد: برگزاری جشنواره آواها و نغمه های آیینی(تواشیح، ابتهال و سرود) و جشنواره های هنرهای نمایشی (صحنه ای، میدانی و عروسکی) در میناب ، جشنواره هنرهای تجسمی(خوشنویسی و نقاشی خط) در حاجی آباد و (نقاشی، پوستر و عکس) در بندرلنگه را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت برشمرد.
درویش نژاد اضافه کرد: جشنواره پژوهشی شامل مقالات و پایان نامه های دانشجویی و همچنین جشنواره صنایع دستی شامل آثار چوبی، صدفی، نقش برجسته و حصربافی در بندرعباس برگزار خواهد شد.
وی گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت در راستای سیاست ها و منشور توسعه فرهنگ قرآنی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است..
این مسئول ، شناسایی استعدادها و توانمندی های فرهنگی هنری بر مبنای موضوع های قرآن و عترت ، تشویق هنرمندان به تولید آثار ارزشمند در حوزه قرآن و عترت ، فراهم نمودن زمینه برای معرفی این استعدادها ، تجلیل از فعالان قرآنی حوزه فرهنگ و هنر و ایجاد نشاط معنوی در جامعه را از اهداف این برنامه برشمرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ، تجلیل از رسانه های فعال در حوزه قرآن و عترت را یکی دیگر از برنامه های هفته قرآن و عترت در استان هرمزگان ذکر کرد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.