به گزارش ایرنا ، دکتر سید شهرام میرزمانی شنبه در نشست خبری در بندرعباس اظهار داشت: 12 نشست علمی و 9 کارگاه تخصصی برای برگزاری در این همایش برنامه ریزی شده است.
معاون بهداشت اداره بهداشت و درمان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نداجا) با یادآوری اینکه این همایش از 26 تا 30 دی ماه در بندرعباس برگزار می شود، ادامه داد: اهداف برگزاری این همایش شامل ارائه آخرین دستاوردها و پیشرفت های تاثیرگذار بر توسعه بهداشت و سلامت نیروی دریایی راهبردی ، گسترش خلاقیت و نوآوری در دانش طب پیشگیری ، درمان های جایگزین و روش های مراقبت از دریانوردان در دریا است.
دکتر میرزمانی بیان کرد : اهداف دیگر این همایش در برگیرنده ارائه آخرین درمان ها و مراقبت های پزشکی برروی شناورهای سطحی و زیر سطحی ، تشویق و تسهیل تربیت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دریایی ، ترویج تبادل ایده ها، بهترین تجربه ها و الگوهای موفق و نتایج طرح های پژوهشی در حوزه دریا ، توسعه تلاش های تحول آفرین برای ادغام بهداشت در سامانه فرماندهی برای گسترش و استقرار بهتر ناوگان دریایی نیروی دریایی راهبردی در منطقه ماموریت می شود.
وی ، تعیین و توزیع بهتر منابع و امکانات مورد نیاز ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای برداشتن موانع مراقبت از بیماران و مصدومان در رویدادها و حوادث دریایی ، به اشتراک گذاشتن دانش و مهارت های بهداشت و طب دریایی و ارتقاء توسعه کیفیت خدمات و سامانه های پزشکی بین المللی در بخش دریایی را از دیگر اهداف این همایش دو سالانه عنوان کرد.
دکتر میرزمانی یادآور شد : در مراسم افتتاحیه این همایش فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از مسئولان به خصوص مسئولان حوزه بهداشت و درمان ستاد کل نیرو های مسلح حضور خواهند داشت و نمایشگاهی نیز با حدود 44 غرفه از شرکت های فعال در بخش بهداشت و درمان کشور در حاشیه این همایش برگزار می شود.
این همایش ها در سه سال گذشته نتایج مثبت و خوبی برای نداجا به همراه داشته به گونه ای که توانسته نیازهای خود را براساس استانداردهای علمی ، بهتر پاسخ دهد.
وی اضافه کرد: این نیازمندی ها در بخش های مختلفی بوده که یک نمونه آن تشکیل کمیته حمایت از خانواده برای کارکنانی بوده که به ماموریت ها اعزام می شوند و همچنین می توان به بهبود کیفیت ارائه خدمات در شناورها نیز به عنوان دستاوردهای این همایش های دوسالانه اشاره کرد.
معاون بهداشت اداره بهداشت و درمان نداجا همچنین به فعالیت های بیمارستانی این نیرو اشاره کرد و گفت: بیمارستان 128 تخت خوابی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس باید تا پایان سال آینده به بهره برداری برسد.
وی بیان کرد: ساخت بیمارستان 64 تخت خوابی جاسک که طراحی نقشه آن پایان یافته در آخر سال جاری و یا سال آینده آغاز می شود.
3219/6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.