به گزارش یکشنبه خبرنگار ایرنا، میرمرسل ایزدی پور درنشست بررسی مشکلات تعاونی لنجداران سیریک، بیان داشت: دربازدید هفته گذشته هیات گمرگ ایران و گمرک شهید باهنر از اسکله و تاسیسات بندری شهر بندر کوهستک مقرر شد با همکاری وهماهنگی سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری استان ساختمان قدیمی گمرگ در آینده ای نزدیک بازسازی شود.
وی افزود: ساختمان قدیمی گمرگ بندر کوهستک در سال 80 به عنوان آثار ملی ثبت میراث فرهنگی شده و از ارزش و قدمت بالایی برخوردار است .
ایزدی پور تصریح کرد: یکی از مشکلات لنجداران شهرستان کمبود زیرساخت های اداری و گمرکی است که با بازسازی گمرک بندرکوهستک این مشکل کاهش پیدا می کند.
لازم به ذکر است،گمرک بندر کوهستک شهرستان سیرک هرمزگان پس از 36 سال، اواسط مردادماه پارسال با حضور استاندار و جمعی دیگر از مسوولان استانی و شهرستانی بازگشایی و مجددا آغاز به کار کرد.
گمرک بندر کوهستک سیریک تا سال 1359 فعال بوده ولی به علت نبود زیر ساخت ها و اسکله مناسب برای پهلوگیری لنج ها و کشتی ها و فرسوده شدن ساختمان گمرک در طول سالیان گذشته به صورت غیر فعال درآمد که امروز با حمایت های دولت تدبیر و امید مجددا بازگشایی و آغاز به کار کرد.
ساختمان سه طبقه قدیمی گمرگ این اسکله نشان از قدمت تجارت و صادرات در این شهر دارد.
بندر کوهستک حدود 50 لنج صیادی و تجاری و بیش از 230 صیاد دارد.
اسکله شهر بندر کوهستک با حوضچه 18 هکتاری و آبخور شش متری ظرفیت پهلوگیری همزمان چهار فروند شناور 500 تنی را دارد که در سال 1389 با اعتبار اهدایی رهبر معظم انقلاب به بهره برداری رسید.
شهر بندر کوهستک با جمعیت سه هزار نفری مرکز بخش بمانی شهرستان سیریک است.
شهرستان43 هزار نفری سیریک در 175 کیلومتری شرق مرکز استان و درمحل تلاقی خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.