به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی طاهریان شنبه در کارگروه بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره های فرهنگی هنری کانون های مساجد هرمزگان اظهار داشت: هنر بچه های مسجدی تبدیل تهدیدها به فرصت است و فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بتواند هر باختی را به پیروزی تبدیل کنند که اگر این نوع نگاه حاکم شود هیچ گاه در حوزه مسجد کار ابتر و ناموفق نخواهیم داشت.
وی با تاکید بر توجه کانون های مساجد این استان به پرداختن به موضوع هنر دینی با بهره گیری از ظرفیت های بومی، تصریح کرد: خروجی جشنواره های هنری کانون های مساجد باید منجر به تولید آثار هنری فاخر با محتوای دینی باشد.
طاهریان تصریح کرد: در سال های آینده باید شاهد راه اندازی گالری های هنری مساجد روستایی در سطح شهرهای مختلف کشور باشیم.
وی با اشاره به تجربه کانون های مساجد هرمزگان در برگزاری 10 دوره جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی آسمان هشتم، سه دوره جشنواره سراسری سرود رضوی کانون های مساجد روستایی و جشنواره هنرهای نمایشی، بیان کرد: برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید قله ای برای خود تعریف و برای فتح آن نیز هر سال یک شعار فرهنگی تعیین کنید.
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون های مساجد به برخی از آسیب های جشنواره های فرهنگی هنری از جمله تعداد موضوعات اشاره و تصریح کرد: اگر تعداد موضوعات به اصل جشنواره ضربه بزند باید در این زمینه تجدیدنظر شود و هیچ گاه محتوا و اصل قربانی برنامه های فرعی نشود.
حجت الاسلام احمد پهلوانی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد هرمزگان نیز ضمن ارائه گزارشی از جشنواره های فرهنگی هنری کانون ها، توجه به مقوله مهم آموزش فعالان فرهنگی هنری مساجد را از ضرورت های اساسی دانست و بر تشکیل کارگروه های کارشناسی برای آسیب شناسی برنامه ها و بهره گیری از فکر، ایده و نظر هنرمندان جوان مسجدی در کیفی سازی برنامه ها تاکید کرد.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی انتشاردهنده: خلیل تنیده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.