سردار پاسدار احمد حق‌طلب شامگاه شنبه در نمایشگاه ملی کتاب«دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» در بندرعباس، همزمانی این نمایشگاه با برگزاری کنگره ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان را مایه خیر و برکت دانست و گفت: یکی از مطالبه‌های مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس است.

وی بیان داشت: لازمه صد برابر شدن محصولات فرهنگی در حوزه دفاع مقدس به خصوص کتاب، تربیت نویسندگان و مولفان و ناشران و بسترسازی‌های حوزه تولید، نشرو توزیع کتاب است.

رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه و بسیج گفت: کتاب‌هایی که تاکنون در این حوزه مورد تقریظ مقام معظم رهبری قرار گرفته که حدود ۵۰ عنوان کتاب است، نشان دهنده توجه مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر جایگاه آثار دفاع مقدس به ویژه کتاب است.

سردار حق‌طلب افزود: امروز یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب از دست اندارکاران حوزه ادبیات پایداری که فراتر از بحث تالیف، نشر و توزیع کتاب است؛ اینکه که در این حوزه هنری به کار گرفته شود که مفاهیم دفاع مقدس در ذهن مخاطب مطالعه و مورد توجه قرار بگیرد.

نمایشگاه ملی کتاب «دفاع مقدس، انقلاب اسلامی و مقاومت» در بندرعباس شامگاه شنبه ۲۳ آذرماه با حضور نماینده ولی فقیه در هرمزگان، استاندار، رییس سازمان حفظ آثار دفاع مقدس سپاه استان و جمعی از مسوولان کشوری و لشکری با پیام وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی در مصلی بندرعباس گشایش یافت.

این نمایشگاه با یکصد ناشر با ۱۰هزار و ۸۸۵ عنوان کتاب و با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی کشور و بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس کشور در مسجد جامع بندرعباس از ۲۳  تا ۲۹ آذرماه هر روز آماده بازدید علاقه‌مندان است.

دعوت از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، رونمایی از کتاب، سه نشست تخصصی و دو شب شعر و خاطره، معرفی برگزیدگان از جمله معرفی غرفه دولتی برتر، غرفه خصوصی برتر، غرفه‌دار برتر، کتاب پُرفروش و تجلیل از خادمان و فعالان حوزه فرهنگ و ادبیات از بخش‌های جانبی این نمایشگاه است.

کارگاه‌های آموزشی برای نویسندگان نوقلم را با حضور «محمد قاسمی‌پور» مدیر دفتر ادبیات پایداری استان‌های حوزه هنری، کارگاه تبیین «مرزهای بین ادبیات و تاریخ» را با حضور محسن کاظمی نویسنده کتاب «نقاشی قوه‌خانه» و کارگاه «گم شده‌های ادبیات و دفاع مقدس» را با حضور مهدی کاموس منتقد ادبی در طول این نمایشگاه برگزار می‌شود.

از جلوه‌های ویژه این نمایشگاه غرفه مربوط به آثار تقریظ شده توسط رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه‌ای است و کارشناسانی نیز برای معرفی و توضیح و تفسیر این آثار در این غرفه حضور دارند.

کنگره ملی ۱۵۰۰ شهید استان هرمزگان نیز از اول تا پنجم دی‌ماه سال جاری، به همراه چندین نمایشگاه و برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در مسجد جامع بندرعباس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.